هر آنچه در دیدار رجبی نماينده شرق گلستان با مردم قلی تپه گذشت

1403-08-07 12:08:29
0
66

پیش از ظهر امروز 28 فروردین عبدالکریم رجبی نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی با مردم قلی تپه دیدار کرد.

 

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از نیلکوه، نماینده شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه پیش از روز گذشته با مردم روستای قلی تپه از توابع بخش مرکزی شهرستان گالیکش دیدار کرد.

رجبی که توسط فرماندار، بخشدار بخش مرکزی و روسای ادارات شهرستان گالیکش همراهی می‌شد بدو ورود به گلزار شهدا این روستا رفت و با قرائت فاتحه بار دیگر با آرمانهای شهدا و امام شهدا تجدید بیعت کردند.

رجبی پس‌ازآن خانه عالم روستای قلی تپه را افتتاح کرد.

به گفته رییس شورای روستای قلی تپه ساخت خانه عالم روستا با هزینه 420 میلیون ریالی ساخته‌شده است.

رحیم وزیری افزود: از این مبلغ 100 میلیون ریال توسط بسیج شهرستان، 180 میلیون ریال از طریق دهیاری و استانداری و 140 میلیون ریال نیز از طریق اهالی روستای قلی تپه تأمین‌شده است.

رجبی پس‌ازآن برای دیدار عمومی مردم قلی تپه به مسجد روستای رفت.

نماینده شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله، و مراوه‌تپه ضمن تبریک سال نو به مردم روستای قلی تپه گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دو وظیفه اصلی قانون‌گذاری و نظارت بر قوانین را بر عهده‌دارند.

وی ادامه داد: کنار این دو وظیفه نمایندگان به مردمی که به آن اعتماد کرده‌اند تعهدی هم دارند که آن سرکشی از روستاها و دیدار با مردم روستاست تا از نزدیک مشکلاتشان را ببینند و بررسی کنند.

نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی افزود: در این دیدارها سعی می‌شود تا نواقصی که توسط دستگاه‌های اجرایی وجود دارد برطرف شده و روستاهایی که نیاز به اعتبارات خواص شهرستانی، استانی و ملی دارند پیگیری و تأمین بودجه شود.

رجبی با اشاره به این مطلب که نماینده مجلس حکم اجرایی و نظارتی دارد گفت: اکثر روستاهای ما با نواقصی روبرو هستند و خوشبختانه با تعامل خوبی که با مسئولین شهرستان وجود دارد سعی در برطرف کردن آن‌ها داریم.

وی در خصوص دیدارهایش با مردم روستایی گفت: دیدارهایی که با مردم روستاها انجام می‌شود بنا به خواست مردم و مسئولین است که بر اساس اولویت، جمعیت و برنامه‌ریزی‌هایی که توسط حوزه فرمانداری انجام می‌شود صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: مشکلات عنوان‌شده اولویت‌بندی شده و در دستور کار در سطح ملی و وزارت خانه قرار می‌گیرد.

رجبی ضمن عذرخواهی از مردم قلی تپه که دیر خدمتشان رسیده است گفت: حوزه انتخابیه من 500 روستا دارد که تنها در طول خدمتم می‌توانم به هر یک یکبار سرکشی کنم.

در این دیدار مردم قلی تپه خواسته‌های خود را در نامه‌هایی یه دکتر رجبی تقدیم کردند.

نماینده شرق استان گلستان پس از دیدار مردمی با حضور در دفتر دهیاری با اعضای شوراهای اسلامی و دهیار روستای و مسئولین شهرستان برای رسیدگی به مشکلات قلی تپه تشکیل جلسه دادند.

فرماندار گالیکش نیز با اشاره به کمبود آب شرب و آب در بخش کشاورزی این روستا گفت: سیاست‌های استانی و شهرستانی استفاده بهینه از آب است اما در این خصوص استفاده بهینه‌ای صورت نمی‌گیرد و احتیاج به سرمایه‌گذاری داریم که انتظار داریم در این زمینه کارهای صورت گیرد.

وی افزود: برخی روستاهای گالیکش مجهز به لوله‌کشی آب نیستند و برخی هم علیرغم لوله‌کشی بودن با چالش کمبود آب به دلیل خشک‌سالی مواجه هستند که حداقل می‌توان گفت 6 روستای بزرگ شهرستان با مشکل جدی کمبود آب مواجه هستند.

به گفته فرماندار گالیکش سال‌هاست کار ساخت مخزن منبع آب روستای قلی تپه به پایان نرسیده و باید در این خصوص اقدامات لازم انجام گیرد.

حسن خسروی با اشاره به وجود بیش از 6 هزار هکتار اراضی شیب‌دار مرغوب در شهرستان گالیکش گفت: مردم گالیکش به دنبال احداث باغات مثمر در اراضی شیب‌دار خود هستند اما اختلافاتی با منابع طبیعی به جهت سندهای معارض دارند و اگر منابع طبیعی تکلیف مردم را روشن کند می‌توانیم اشتغال پایداری را با تبدیل زمین‌های شیب‌دار به باغات در شهرستان ایجاد کنیم.

وی افزود: به لحاظ اینکه سالیانی مردم گالیکش این اراضی را در اختیاردارند و حالا به دنبال احداث باغ هستند باید تمهیداتی اندیشیده شود تا اجازه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اجرای این طرح سودمند کسب شود

خسروی با اشاره به مشکلات حوزه برق شهرستان گالیکش گفت: یکی از زیرساخت‌های صنعت و شهرک صنعتی گالیکش تبدیل پست برق 63 به 20 است که از ضروریات این حوزه است و انتظار است تا آقای رجبی پیگیر آن باشند.

به گفته وی شهرستان دو رودخانه اصلی به نام دوغ و اوغان دارد که مردم گالیکش بهره‌برداری اندکی از آن‌ها ازنظر ذخایر آبی می‌برند و کشاورزان هیچ بهره مناسبی از این رودخانه‌ها ندارند.

فرماندار گالیکش از نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی خواست با توجه به اینکه بخش اعظمی از ذخیره سدهای گلستان یک و دو را لای گرفته و مقدار ذخیره آب در آن‌ها پایین آمده ازاین‌جهت انتظار داریم به کمک شما مطالعه احداث سد در گالیکش آغاز شود.

وی همچنین خواست تا اعتباراتی برای احداث آب‌بند بر روی رودخانه قلی تپه تعریف کنند.

خسروی با اشاره به سالن ورزشی نیمه‌ساز روستای قلی تپه گفت: کار ساخت این سالن ورزشی چند سالی است متوقف‌شده و برای سال جاری برای ساخت آن 120 میلیون تومان اعتبار تصویب‌شده که از دکتر رجبی انتظار است تا علاوه بر این اعتبار بتواند منابع بیشتری را برای اتمام ساخت این سالن اختصاص دهند.

در این جلسه یکی از اعضای شورای اسلامی روستا قول اهدا 500 مترمربع زمین به جهت احداث جاه جدید آب شرب روستای را داد.

عبدالکریم رجبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دولت هیچ پروژه جدیدی را آغاز نخواهد کرد گفت: یکی از اولویت‌های ما در روستای قلی تپه اتمام ساخت سالن ورزشی است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی دومین اولویت روستای قلی تپه است گفت: پیشرفت طرح هادی در کشور 14 درصد است، استان گلستان 7 درصد و شرق گلستان نیز 3 درصد انجام‌گرفته است.

اولویت سوم روستای قلی تپه در سال جاری را آب بند این روستا اعلام کرد و گفت: دولت اجازه ایجاد آب بند بر روی رودخانه هیی که به سد ختم می شود را نخواهد داد اما با توجه به اینکه 2 هزار هکتار در روستای قلی تپه است تلاش خواهد شد تا مراحل ایجاد آب بند روستا اجرایی شود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار