جوابیه شورای شهر گالیکش در خصوص انتشار یک مطلب

1403-08-07 10:08:34
0
67

سخنگوی شورای شهر گالیکش در خصوص درج خبری با عنوان " قطع درختان سرسبز آرامستان شهر گالیکش در هفته منابع طبیعی!" به نقل از سایت نیلکوه در گلستان ما جوابیه صادر کرد.

 

 

 

به گزارش کلاله خبر، روز پنجشنبه در پایگاه خبری تحلیلی نیلکوه خبری با عنوان "قطع درختان سرسبز آرامستان شهر گالیکش در هفته منابع طبیعی ! + تصاویر" انتشار یافت و در پی آن این خبر در سایت گلستان ما نیز منتشر گردید، که در ادامه جوابیه سخنگوی شورای شهر گالیکش در خصوص این مطلب را خواهید خواند.

 

شهرداری و شورای شهر گالیکش پایه‌گذار نهضت درختکاری در استان

در روزهای گذشته مطالبی در خصوص قطع برخی درختان آرامستان درج شد که لازم دیدیم مطالبی مبسوط را در این خصوص عنوان کنیم.

ابتدا تشکر می‌کنیم از سایت‌های مختلف به‌ویژه مدیریت سایت نیلکوه که جهت تنویر افکار عمومی تلاش می‌کند و اقدام به انعکاس مسائل و مشکلات می‌نماید.

اما آنچه در این چند روز منعکس شد شاید نیاز به تأملی بیشتر داشت.

خب همه می‌دانیم سرماهای مکرر طی سنوات قبل باعث آسیب رساندن به برخی از گونه‌های درختان موجود در شهر، به‌ویژه آرامستان گردیده است، که باعث خشک شدن این گونه‌ها ازجمله اکالیپتوس شد به‌گونه‌ای که با وزش بادهای شدید موسمی در شهر گالیکش خطر افتادن برخی از درختان و همچنین با عنایت به مراجعه و گزارش‌ها مکرر شهروندان، شهرداری و شورای شهر بر آن شد که برسی ای در این زمینه به عمل آورد. لذا طی بازدید به‌عمل‌آمده توسط اعضای کمیسیون فضای سبز جلسه‌ای در این خصوص تشکیل شد و مقرر گردید که نسبت به رفع خطر اقدامات لازم به عمل آید.

لذا تمهیدات لازم از طرف واحد مربوطه شهرداری فراهم گردید و برخی از این درختان که احتمال افتادگی آن‌ها بسیار زیاد بود مشخص و قطع شدند.

اما نکته مهم و اساسی در این زمینه آن است که چگونه دستگاهی مانند شهرداری و شورای شهر که اقدام به کاری بی‌نظیر و جهادی در سطح شهر کرده و حدود 35 هزار اصله درخت را قرس نموده حال بدون کارشناسی و بی حساب‌وکتاب اقدام به قطع درختان نماید، لذا به همه شهروندان و مردم عزیز اطمینان خاطر می‌دهیم که درختان قطع‌شده و همچنین اصلاح درختان سطح شهر که به زیبایی شهر کمک زیادی کرد در راستای اصلاح مثمر بوده.

شهروندان عزیز شهرداری و شورای شهر به گواه مقامات استانی اولین و شاید تنهاترین شهری بود که نهضت درختکاری را در سطح استان پایه‌گذاری کرد و اکثر مردم و ادارات مختلف را تشویق به کاشت درخت نمود‌ه، لذا با عنایت به اینکه سی‌وپنج هزار اصل درخت در کوچه خیابان‌های سطح شهر غرس شد، از همه شهروندان گالیکشی درخواست می‌کنیم مانند همیشه در نگهداری این درختان همت گمارند./نیلکوه

رضا سبحانی

سخنگوی شورای شهر

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار