دغدغه بزرگ فرماندار کلاله: آیا فاز دوم بیمارستان کلاله را با 1 میلیارد شروع کنیم؟ آیا وزیر به قول خود عمل می کند؟ آیا خیرین پشتیبان ما خواهند بود؟ و آیا ...

1403-07-27 07:07:08
0
114

فرماندار کلاله این روزها با دغدغه فکری های مختلفی دست و پنجه نرم می کند.

 

 

 

به گزارش کلاله خبر، نصرت برزگر فرماندار کلاله از بدو شروع به کار خود در سمت فرماندار کلاله برقراری پروازه ای فرودگاه کلاله و شروع ساخت فاز دوم بیمارستان کلاله را از جمله مهمترین اقدامات پیش روی خود برشمرد.

وی در این زمینه اقدامات مختلفی انجام داد و برای برقراری پروازهای این فرودگاه با مسئولین هواپیمایی استانی و کشوری، رایزنی هایی انجام داد و در این راستا به دعوت فرمانداری کلاله، مرتضی دهقان مدیرکل دفتر نظارت بر مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور در جلسه مشترک فرمانداران، شهرداران و شورای شهر شهرهای شرق استان گلستان شرکت کرد.

اما موضوعی که این روزها فکر این فرماندار را سخت مشغول خود کرده است، این می باشد که چگونه می توان فاز دوم بیمارستان کلاله را با اعتبار 1 میلیارد تومان آغاز کند؟!

طبق گفته های برزگر اگر فاز دوم این بیمارستان با واگذاری به پیمانکار آغاز شود، اعتبار لازم برای این کار نزدیک به 11 میلیارد تومان خواهد شد و اگر شروع عملیات بصورت خودجوش و با مدیریت مسئولین این شهرستان آغاز شود، اعتبار لازم 6 میلیارد خواهد بود.

در اخبار گذشته اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی گلستان تامین 1 میلیارد تومان برای آغاز فاز دوم بیمارستان متقبل شده است و همچنین عبدالکریم رجبی نماینده این شهرستان نیز قول جذب 1 میلیارد اعتبار را در این زمینه داده بود را داشتیم.

ولی با وجود تامین این 2 میلیارد، باز هم با اعتبار تعدیل یافته 6 میلیاردی، 4 میلیارد تومان فاصله وجود دارد و تامین آن کاری سخت و دشوار است.

دبدبه و کبکبه این شهرستان در زمینه جمع آوری زکات زبان زد عام و خاص در کشور است و همچنین در آمد سالیانه 1 میلیاردی زمین های فرودگاه کلاله نیز از جمله مباحث مطرح در هر مجلسی است در صورتی که این 1 میلیارد به جای هزینه شدن در امور خود فرودگاه و آبادانی این شهرستان به خزانه واریز می شود.

گفتیم این شهرستان در زمینه جمع آوری زکات دارای رتبه اول استانی و حتی کشوری است و طبق آخرین گفته های مسئولین این شهرستان، پیش بینی می شود امسال نزدیک به 6 میلیارد تومان زکات در این شهرستان جمع آوری شود.

جای این سوال باقی می ماند که آیا نمی توان بخشی از این زکات جمع آوری شده برای تکمیل فاز دوم بیمارستان کلاله صرف شود؟.

و آیا به فرماندار کلاله اختیار استفاده از منابع دیگر برای این مهم داده می شود؟

گفتیم امر مهم، از این جنبه مهم است که این بیمارستان ارائه کننده خدمات به بیماران شهرستان هایی همچون کلاله، گالیکش و مراوه تپه و بیماران بین راهی(گلستان به خراسان) است و در واقعیت با محدودیت های مکانی و کادری خود قادر به پاسخگویی به بیماران مراجعه کننده نخواهد بود و جان مردم مهم است چرا که آنها ولی نعمت هستند.

اما در کنار مسئولین و نهاد های مختلف، خیرین و مردم این سه شهرستان نیز می توانند گره گشای مشکلات این بیمارستان باشند به طوریکه بناها، پیمانکاران و بسیجیان می توانند بصورت خودجوش در این امر خداپسندانه شرکت کنند تا در مهر ماه سال آینده شاهد تکمیل فاز دوم بیمارستان کلاله باشیم.

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار