شکست اجلاس بودجه اتحادیه اروپا / سند

1403-08-01 07:08:31
0
7

نشست سران اروپا برای بررسی بودجه این اتحادیه تا سال ۲۰۲۰ بدون دستیابی به هیچ توافقی و با کشمکش خاتمه یافت.

 

جام اقتصادی، علی رغم ساعتها مذاکره، مواضع کشورهای ثروتمند و کشورهایی که بیشترین تکیه را بر کمکهای دریافتی از اتحادیه اروپا دارند به هم نزدیک نشد.

آلمان، بریتانیا، سوئد، هلند، فنلاند و دانمارک  با پیشنهادهای ریاضتی هرمان فان رامپوی، رییس شورای اروپا موافقت نکردند. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نقش قاطعی در شکست این پیشنهاد داشت.

بی بی سی گزارش داد، اختلافهای داخلی کشورهای عضو بسیار روشن هستند و بحران اقتصاد جهانی هم این اختلافات را بارز تر کرده است.

در حالی که اکثر کشورهای اروپایی با مقداری افزایش بودجه اتحادیه موافق بودند، اکثر تامین کنندگان اصلی اتحادیه استدلال کردند که در دوره ریاضت اقتصادی، هر میزان افزایش بودجه غیر قابل قبول است.

اگر کشورهای عضو تا پایان سال آتی میلادی هم بر سر بودجه این اتحادیه اروپا به توافق نرسند، بر اساس اساسنامه این اتحادیه، بودجه مصوب سال ۲۰۱۳، ماه به ماه در سال ۲۰۱۴ تمدید خواهد شد که این روند می تواند برخی از پروژه های دراز مدت را با مشکل مواجه کند.

به گزارش دویچه وله، همه ساله کشمکش‌های تلخی در اتحادیه اروپا بر سر مسائل مالی و بودجه روی می‌دهد. کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۱ پیشنهاد کرد که سقف تعهدات مالی کشورها و بودجه پروژه‌های مختلف  ۱۰۴۷ میلیارد یورو تعیین شود. این در حالی است که هزینه‌های واقعی کمتر از این سقف بودند و به طور مثال در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ کمتر از ۱۰۰۰ میلیارد یورو برآورد شدند.

ا شکست اجلاس بروکسل، گردهمایی دیگری درسال ۲۰۱۳  برای تعیین بودجه اروپا برگزار می‌شود. تاریخ دقیق این همایش روشن نیست اما هر گونه توافق در این اجلاس نیز باید با تصویب پارلمان اروپا به مجرای عملی بیفتد. قانونی شدن این بودجه به رای  دستکم ۵۱۷ نفر از  ۶۸۰ نماینده پارلمان اروپا نیاز دارد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار