زبیده سوقی: 2 میلیارد از بودجه 6 میلیاردی بندرترکمن محقق نشده است / صحبت های بنده به دلایل نامعلومی سانسور شد

1403-08-07 02:08:36
0
85

سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرترکمن، گفت: درحالی به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم که حدود 2 میلیارد از بودجه 6 میلیارد تومانی شهرداری بندرترکمن محقق نشده است.

 

 

 

به گزارش کلاله خبر،  زبیده سوقی در گفتگو با خبرنگار هفته نامه یاپراق، با تاکید بر اینکه شهردار به جای پیگیری راهکارهای درآمد زایی که بارها از سوی اعضای شورا به ایشان تاکید و مصوب شد، به دنبال موارد کم اهمیت و جابجائی های سلیقه ای خویش هستند.

وی، با اشاره به اینکه چندی پیش شهردار بندرترکمن در یک مصاحبه ی مطبوعاتی تشریفاتی (با حضور خبرنگاران چند نشریه ی همسو)  حضور یافت و به اقدامات شهرداری پرداخت، افزود: در این جلسه متاسفانه صحبت های بنده به دلایل نامعلومی سانسور شد و علاوه برآن قسمتی از صحبت های شهردار که در خصوص پیگیری های اعضای شورا در مورد چگونگی و نحوه عملکرد ایشان بود، سخنی درج نشد.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرترکمن، با انتقاد از عدم روشنایی مسیر اسکله علی رقم دارا بودن مصوبه و پیگیری اعضای شورا و تامین اعتبار آن از سوی میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: شهرداری فقط مکلف به احداث بلوار در این مسیر است که با وجود اخذ مجوزهای لازم تاکنون اجرایی نشده است.

مهندس سوقی، در خصوص مسکوت ماندن مطالعات روگذر انتهای خیابان جمهوری، نیز تصریح کرد: مجوز احداث روگذر انتهای خیابان جمهوری از راه آهن اخذ شد و مقرر شد 50 درصد هزینه را نیز شرکت راه آهن بپردازد که متاسفانه تاکنون اقدامی از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

وی، با بیان اینکه طرح ساخت پاساژ در محوطه ی شهرداری برای چند هفته ای است که خاک می خورد و هنوز به کمیته فنی ارسال نشده است، گفت: متاسفانه با توجه به پیگیری های فراوان اعضای شورای اسلامی شهر تاکنون اقدامی در راستای احداث کمربندی این شهر نیز صورت نگرفته است.

مهندس سوقی، به انعقاد قرارداد ارائه خدمات شهری، توسط شهردار با شرکتی فاقد پروانه ی صلاحیت صنفی و بدون ضمانتنامه اشاره کرد و افزود: ضمانتنامه تعهد اجرای قرارداد بعد از رسانه ای شدن موضوع از شرکت مذکور اخذ شد که هرچند تغییری در اوضاع نظافت شهر ایجاد نشد.

وی، تصریح کرد: شرکت مذکور در مناقصه دوم شده بود و بنا به تشخیص شهردار و به بهانه نداشتن رزومه کاری شرکت اول کنار گذاشته شد، در حالیکه شرکت برنده اول مناقصه قراردادهای مشابه در سال های 78 و 80 در بندرگز و بندرترکمن را به اجرا درآورده بود.

سوقی با بیان اینکه قانون برای همه افراد جامعه برابر است، اظهار داشت: شورا در سال گذشته مصوبه ای داشت مبنی بر اینکه نصب هر گونه بنر و پارچه ی تبلیغاتی دور میدان اصلی ممنوع است، آقای شهردار خود به این مصوبه احترام نمی گذارد و بنر مسابقات فوتسال را با درج عکس خودش دور میدان نصب می کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرترکمن، در پایان گفت: هفته ی گذشته شهردار بندرترکمن از مسئولین خواست تا در افتتاح پروژه های عمرانی شرکت کنند و گزارشی هم در این خصوص در سایت شهرداری قرار داد، اما می دانیم که افتتاح مجسمه ها و آسفالت کردن خیابان هایی که چندین سال است وجود دارد، جزو پروژه های قابل افتتاح نمی باشد./گلستان ما

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار