محمود ربیعی جایگزین نیاوند می شود / قهرمان بازی جدید چراغعلی به بهانه شرکت در انتخابات مجلس

1403-07-27 06:07:16
0
142

تغییرات اساسی این روزها در استانداری گلستان می تواند منشا تحولات عمیقی باشد جایی که عباس نیاوند معاون استاندار بخاطر شرکت در انتخابات جای خود را به محمود ربیعی می دهد و از طرفی عبدالرضا چراغعلی نیز بنا به دلایل نامعلومی برکنار شد.

 

 

به گزارش کلاله خبر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور اعلام کرد که کلیه نیروهای وزارت کشوری شاغل می بایستی یک سال مانده به انتخابات استعفای خود را اعلام کنند تا نسبت به جایگزینی آنها اقدام شود تا به نحوه برگزاری انتخابات لطمه نزند.

در همین راستا، شنیده ها حاکیست که عباس نیاوند معاون پشتیبانی و منابع انسانی استانداری گلستان یکی از گزینه هایی است که قصد ورود به انتخابات مجلس را دارد . نیاوند از لحاظ تفکر سیاسی به اصولگرایان و از لحاظ قومیتی نیز به سیستانی ها تعلق دارد و امیدوار است با توجه به پشتوانه اصولگرایان و سیستانیها وارد مجلس شود.

اما شنیده ها حکایت از آن دارد که محمود ربیعی مشاور سیاسی استاندار گلستان جایگزین عباس نیاوند خواهد شد . در صورت این انتخاب شیب استانداری گلستان کمی به سمت تندروهای اصلاح طلب و جریان فتنه گرایش پیدا می کند و این می تواند برای دکتر صادقلو سم باشد و نقطه ای برای شروع اختلافات با طیف تندرو اصلاح طلب که تاکنون نیز مزاحمت هایی را برای استاندار ایجاد کرده است .

محمود ربیعی مسئول ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در سال 88 گرگان بود که بعد از انتخابات دیده نشد تا اینکه در میتینگ معروف در حسینیه دزیانیها پایان کار ستادهای موسوی در گلستان را اعلام کرد و با این کار ضربه بزرگی به جریان تندرو منحرف که از راه اردوکشی خیابانی به دنبال اعتراض های خود بود ، زد .

محمود ربیعی جزو گزینه های استانداری گلستان هم بود و با توجه به پرستیز مورد نظر قطعا به جایگاه معاونت هم راضی نخواهد شد .هر چند او در این جایگاه با فشار عناصر معتدل اصلاح طلب همچون اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان که حامیان مرگدری هستند نیز مواجه خواهد بود.

قهرمان بازی چراغعلی به بهانه شرکت در انتخابات مجلس

اما ضلع دیگر تغییرات اساسی در استانداری گلستان عبدالرضا چراغعلی است که این روزها بدجوری در قضیه طرح سوال و استیضاح شهردار گرگان و پایان حکم یک ساله حسین صادقلو ورود پیدا کرده است .

گفته شده که ورود چراغعلی در این قضیه به حدی بوده که باعث بوجود آمدن اختلافات شدیدی بین او و معاون عمرانی شده و این کشاکش به برکناری مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری منجر شده است .

البته برای تحلیلگران و عاقلان کمی سخت است که باور کنند ، عبدالرضا چراغعلی بخاطر قصه عدم تمدید حکم شهردار گرگان و نامه وزارت کشور و در حمایت از برخی اعضای مخالف شهردار گرگان در شورای شهر با مروتی درگیر شده باشد ،چه اینکه او تاکنون چرا اقدام به این کار نکرده بود ؟

از طرفی دوستان او معتقدند که چراغعلی آنقدر زرنگ هست که بخاطر شهردار و چند عضو شورا خود را با مجموعه استانداری درگیر و آینده سیاسی خود را تخریب نکند ، پس حتما و تاکید می شود حتما او با میل قلبی نسبت به برکناری خود کنار خواهد آمد چه اینکه ممکن است در اصل نیز ، این یک اتفاق هماهنگ شده باشد.

بسیاری بر این عقیده اند که چراغعلی از سالهای گذشته به دنبال حضور در انتخابات مجلس بوده و هست و با توجه به اینکه وی نیروی وزارت کشوری است طبعا باید همین روزها استعفای خود را تقدیم کند.

اما او نمی خواهد مجانی برود لذا به دنبال محملی است تا بتواند از رهگذر ان برای آینده خود نیز نمدی ببافد و چه بهتر از اینکه بگوید من در دفاع از حقوق مردم شهر و برخی اعضای شورای شهر خودم را در مقابل استانداری قرار دادم و بخواهد از این راه برای خود جایگاهی کسب کند .

او جزو مخالفین شهردار گرگان است و طبعا حضور صادقلو در مسند شهرداری گرگان تا زمان انتخابات سال آتی ، باعث خواهد شد تا او نتواند از ظرفیت شورا وشهرداری برای انتخابات آینده و تبیلغات خود استفاده کند و از این روست که به دنبال حذف صادقلو شهردار گرگان است.

اختلافات چراغعلی با برادران ربیعی

اما روی دیگر سکه اختلافات داخلی عبدالرضا چراغعلی با برادران محمود و حسین ربیعی است .خانواده ربیعی و شخص محمود ربیعی شاید جزو رزومه خود بداند که معرف عبدالرضا چراغعلی به شهر گرگان بوده است چرا که در زمان حضور محمود ربیعی در میراث فرهنگی و گردشگری بود که چراغعلی مطرح شد .

در عین حال ، چراغعلی اکنون با حسین ربیعی رئیس شورای شهر گرگان اختلافات جدی دارد و این اختلافات از انتخاب هیئت رئیسه سال اول دوره چهارم شورا ناشی می شود که ریبعی با رای سرنوشت ساز خود به ناصر گرزین ، چراغعلی را از دور خارج کرد.

بعد از آن قضایا چراغعلی و هوادارانش در فضای مجازی خانواده ربیعی را مورد نوازش انتقادات تند خود قرار دادند و کار به جاهای باریک کشید که حتی محمود ربیعی نیز به نحوه برخورد چراغعلی با این موضوع اعتراض کرد.

چراغعلی در قصه استیضاح شهردار گرگان هم با ربیعی که جزو حامیان شهردار است به مشکل برخورده و حتی رئیس شورای شهر گرگان بعد از یک بار راه دادن چراغعلی به جلسه شورا ، برای بار دوم از حضور وی جلوگیری کرد و او را به جلسه راه نداد.

بالاخره باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده روند امور به چه ترتیبی پیش می رود ./گلستان ما

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار