بررسی مشکلات مسکن مهر کلاله/ دلیل تحویل نیمه کاره مسکن مهر

1403-07-27 08:07:24
0
82

مشکلات مسکن مهر کلاله در زمینه تحویل نیمه کاره، گازرسانی و مکان احداث واحدها مورد بررسی قرار گرفتند.

 

به گزارش کلاله خبر٬بررسی موضوع مسکن مهر کلاله و مشکلات موجود در این بخش سه شنبه شب در برنامه تلویزیونی " رو در رو " سیمای سبز گلستان بررسی شد.

تاکنون 480 واحد مسکن مهر در شهرستان کلاله در شرق گلستان احداث شده که و عملیات اجرایی 30 واحد دیگر در دست اقدام است.

خطر رانش و لغزش بلوکهای مسکن مهر، نشست آسفالت خیابان، ترک دیواره ها، تحویل نیمه کاره و گازرسانی نشدن از جمله مشکلات برخی واحدهای مسکن مهر در کلاله عنوان شد.

کسب رتبه عالی کلاله در مسکن مهر

فرماندار کلاله درباره مشکلات مسکن مهر گفت: طی بازدیدی که مسئولان استان از جمله عباس زاده مدیرکل دفتر فنی استانداری از مسکن مهر شهرستان انجام دادند، این شهرستان رتبه عالی در مسکن مهر استان کسب کرده است.

نورالله نوراللهی در خصوص مشکلات سه بلوک مسکن مهر 70 تا 72 که هر بلوک شامل شش خانوار بوده گفت: نامه ای به مشاور طرح، کارشناسان و مهندس ژئوتکنیک ارائه دادیم که در آن خواسته شد مشکلات این طرح بصورت مکتوب بیان تا خسارت جبران شود.

وی درباره نشست آسفالت مسیر مسکن مهر نیز عنوان کرد: این نشست مربوط به لوله کشی و مسیر لوله آب بوده است.

نوراللهی درعین حال تاکید کرد: سازه مسکن مهر از نظر فنی مشکلی ندارد و ترک دیواره ها بخاطر کلاف نبودن آن است.

فرماندار کلاله در زمینه بالا بودن میزان سهم آورده متقاضیان گفت: در سایت بالا که ابتدا ثبت نام و ساخته شد، سهم آورده در سری اول 75 میلیون و 500 هزار ریال، سری دوم 81 میلیون و 270 هزار ریال و در سایت دیگر سهم آورده در سری اول 91 میلیون ریال و سری دوم 101 میلیون ریال بوده است.

وی بیان داشت: به دلیل آنکه سهم آورده در زمان مقرر تحویل نشد به همین دلیل ساختمانها نیز در زمان مقرر تحویل داده نشده است.

دلیل تحویل نیمه کاره مسکن مهر

فرماندار کلاله در پاسخ به نیمه کاره بودن برخی واحدهای مسکن مهر گفت: به دلیل اینکه متقاضیان اجاره نشین بودند و اصرار داشتند زودتر به خانه های خودشان نقل مکان کنند، این واحدها بصورت نیمه کاره تحویل شده است.

در ادامه این نشست، گرایلو معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز با بیان اینکه وظیفه تعاون از ابتدا ساماندهی افراد بوده و وظیفه دیگری نداشت است، بیان داشت: اگر مسکن مهر روی تپه ساخته شد و یا اینکه خاک آن مورد آزمایش قرار نگرفته است، مربوط به مشاور طرح و مشاور ژئوفیزیک است که از طرف راه و شهرسازی تعیین شده اند.

تذکر درباره خطر رانشی بودن زمین

وی گفت: با اینکه درباره رانشی بودن زمین تذاکراتی داده شده است ولی متاسفانه هیچ ترتیب اثری در این مورد داده نشده و در این زمینه نامه ای از سوی کارشناس عمران این اداره کل 9/7/91 در 10 بند تنظیم و اعلام شد که قرار است مشاور درباره آن توضیح دهد.

گرایلو عنوان کرد: در یکی از بندهای این نامه عنوان شد که خطر رانش و لغزش بلوک 71 مسکن مهر وجود دارد و اگر مشاور و کارشناسان راه و شهرسازی این موضوع را حین بررسی متوجه می شدند مطمئنا ما هم دیون آنها را که بابت هر بلوک 40 میلیون تومان بود پرداخت نمی کردیم.

وی درباره افزایش سهم آورده نیز گفت: چون اولین پیمانکار خلف وعده کرد و به تعهدات عمل نکرد، پیمانکار هر تعاونی بصورت گروهی انتخاب شدند که افزایش قیمت نیز محصول افزایش زمان ساخت و نوسانات قیمتهاست.

مشکل گازرسانی مسکن مهر

در ادامه، نورالله نوراللهی درباره مشکلات گازرسانی سایت مسکن مهر کلاله توضیح داد و گفت: طراحی اولیه گازرسانی سایت بصورت پکیج بود و اگر متقاضیان در زمانی که قیمت پکیج 700 تا یک میلیون تومان بود، خریداری می کردند، این مشکل اکنون ایجاد نمی شد.

گرایلو معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز در خاتمه خواهان تعامل و همکاری بیشتر دستگاههای اجرایی در بحث مسکن مهر شد و گفت: به عنوان نمونه اگر آبفا لوله کشی فاضلاب را بدرستی انجام می داد، سبب نشست آسفالت مسیر مسکن مهر نمی شد و یا اگر مشاوران ژئوفیزیک در مطالعات خود به موضوع خاک و رانشی بودن آن پی می بردند قطعا طبقه چهارم مسکن مهر در کلاله احداث نمی شد.

کلاله در شرق گلستان واقع شده است./مهر

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار