دستگیری چهار قاچاقچی با 36 قلم شئ تاریخی در گالیکش

1403-07-02 01:07:27
0
40

با پیگیری های دادستان عمومی انقلاب اسلامی شهرستان گالیکش و تلاش نیرو های اطلاعات سپاه و بسیج، توسط نیروهای انتظامی شهرستان گالیکش 36 قطعه  اشیاء تاریخی و اسلامی کشف شد.


به گزارش کلاله خبر٬سید عبد المجید کریمی دادستان عمومی انقلاب اسلامی شهرستان گالیکش در خصوص چگونگی کشف و دستگیری متهمان گفت: از مدتی قبل مسئولین واحد اطلاعات سپاه شهرستان گالیکش از این دادستانی در مورد فعالیتها و اقدامات اطلاعاتی در خصوص شناسائی قاچاقچیان اشیاء عتیقه این شهرستان کسب تکلیف نمودند و با مجوز این دادستان اقدام به پیگیری و رصد و نفوذ و شناسائی عوامل نمودند، نهایتا با دستور این دادستان نیروهای انتظامی وارد عمل شده و در یک اقدام غافل گیرانه با راهنمائی اطلاعات سپاه موفق به دستگیری 4 تن از عوامل آن و کشف محموله اشیاء تاریخی گردیدند.

وی افزود: از این متهمان مدارکی بدست آمد که نشان می دهد قصد داشتند در نقاط دیگری از استان گلستان نیز اقدام به حفاری غیر مجاز نمایند که با دستگیری آنان این توطئه خنثی گردید.

 

علیرضا حصارنوی سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستانهای گالیکش، مینودشت، کلاله و مراوه تپه در خصوص سابقه تاریخی و قدمت اشیاء کشف شده گفت: اشیاء مکشوفه از جنس سفال، فلز و شیشه ساده و رنگی می باشد که متعلق به دره های تاریخی و اسلامی بوده که قدیمی ترین شئ آن تبرزین فلزی است که به دوره هزاره دوم و اوایل هزاره اول یعنی 3 هزار سال پیش مربوط می شود.

این اشیاء همگی اصل هستند و اصالت تاریخی-فرهنگی دارند. اشیاء بدست آمده جهت نگهداری، مرمت و مطالعه به اداره میراث فرهنگی شهرستان مینودشت منتقل گردید؛ پس از مراحل قانونی به موزه های استان انفقال داده خواهند شد/نیلکوه

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار