پشت پرده های تغییر ساعات پخت نانوایی ها فاش شد / فرماندار کلاله: دلایل قانع کننده ای برای تغییرات داریم

1403-07-27 07:07:22
0
90

فرماندار کلاله گفت: دلایل قانع کننده ای برای تغییر ساعات پخت نان و دو نوبت کردن پخت نانوایی های دولتی داریم.

 

 

نصرت برزگر در گفتگو با خبرنگار کلاله خبر با بیان اینکه تغییر ساعات پخت و کاهش تعداد دفعات پخت نانوایی های دولتی از سه نوبت به دو نوبت دارای فوایدی است، گفت: دلایل قانع کننده ای در این خصوص وجود دارد.

وی افزود: همانطور که در گفته های گذشته خود بر کیفیت نان تاکید داشتیم، این موضوع نیز یکی از عوامل دخیل در تصمیمات ما بود به گونه ای که در ساعات بیکاری نانوایی های دولتی، نانوایی های آزاد پز قدرت مانور بیشتری خواهند داشت و این خود باعث رقابتی شدن افزایش کیفیت نان بین نانوایی های دولتی و آزاد خواهد شد.

فرماندار کلاله تاکید کرد: طی جلسات برگزار شده در حوزه آرد و نان، به نانوایی های آزاد پز اجازه افزایش قیمت نان با توجه به کیفیت آرد و نان خروجی داده شد و  بر این اساس نظارت و بازرسی از این نانوایی ها تشدید خواهد یافت.

برزگر اظهار کرد: از جمله عوامل دیگری که در این تصمیم ما دلالت داشت، هجوم روستاییان به نانوایی ها در ساعات پخت ظهر بود که این موجب کاهش نان در شهر و  افزایش نان در نانوایی های روستایی می شد که از جمله عواقب آن، فروش غیر قانونی آرد توسط نانوایی های روستایی بود.

وی اشاره ای به کاهش مصرف انرژی نیز داشت و گفت: گرم کردن تنور نانوایی نیازمند صرف انرژی زیادی است و با این طرح، نانواها می توانند سهمیه روزانه آرد خود را در دو نوبت پخت کنند و در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود.

فرماندار کلاله در پایان گفت: علاوه بر موراد یاد شده، این طرح باعث افزایش ساعات بیکاری شاطران نانوایی ها نیز می شود و آنها می توانند در این ساعات به امورات زندگی و خانواده خود رسیدگی کنند.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار