نامه منتشر شده غیرقانونی است/ یکی از نمایندگان مجلس به دنبال برکناری شهردار گرگان است

1403-08-07 10:08:19
0
55

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: نامه منتشر شده در رسانه‎ها با موضوع پایان دوران مسئولیت شهردار گرگان خلاف قانون است.

 

 

حسین ربیعی شب گذشته در حاشیه یکصد و چهل و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان در جمع خبرنگاران در خصوص حکم مسئولیت شهردار گرگان و نامه اخیری که به استانداری گلستان ارسال شده و در رسانه‎های نیز منتشر شد و در آن پایان مدت مسئولیت شهردار گرگان را ششم بهمن‎ ماه جاری عنوان شده است، اظهار کرد: حکم مسئولیت شهردار گرگان چهار ساله است.

وی ادامه داد: ما آقای حسین صادقلو را برای چهار سال به عنوان شهردار گرگان انتخاب کرده‎ایم و در تاریخ 24 شهریور ماه سال گذشته وی را به عنوان شهردار به وزارت کشور معرفی کرده‎ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: انتخاب حسین صادقلو به عنوان شهردار گرگان براساس ماده 71 قانون بوده و این ماده قانونی نیز انتخاب شهردار را به مدت چهار سال اعلام کرده است.

ربیعی بیان کرد: وزارت کشور هم طبق تبصره سه ماده 71 قانون حکم شهردار گرگان را صادر و ابلاغ کرده است و در این ابلاغ هم آقای حسین صادقلو طبق ماده 71 به عنوان شهردار گرگان معرفی شده‎ که این ماده نیز مدت مسئولیت را چهار سال مشخص کرده است.

وی در خصوص نامه‎ای که در رسانه‎ها منتشر شده و در آن در خصوص پایان مسئولیت شهردار گرگان مطالبی درج شده است، اضافه کرد: به نظر ما این نامه خلاف قانون است.

ربیعی تاکید کرد: در ابلاغی که از طرف وزارت کشور برای شروع مسئولیت شهردار گرگان ارسال شده، هیچ محدودیت زمانی در آن قید نشده است.

از طریق سازمان بازرسی موضوع را پیگیری می‎کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: ما پیگیر هستیم که این نامه را از طریق سازمان بازرسی نیز پیگیری کنیم زیرا این نامه خلاف قانون است.

ربیعی متذکر شد: به نظر شما چرا معاون عمرانی استاندار گلستان این نامه را به شورای اسلامی شهر گرگان ابلاغ نکرده است؟، چون می‎داند که این نامه خلاف قانون است.

وی اضافه کرد: معاون عمرانی استاندار گلستان گفته‎ است که ما پاسخ این نامه را خواهیم داد و نقاط خلاف قوانین را مطرح خواهیم کرد و اگر باز هم اصرار بر این بود که این نامه به شورا ابلاغ شود آن زمان نامه را ابلاغ خواهیم کرد.

ربیعی گفت: اینکه گفته می‎شود وزارت کشور به دلیل مسائل خاص حکم مسئولیت شهردار گرگان را یکساله صادر کرده موضوعی داخلی و مربوط به خودشان است و حکم شهردار گرگان که برای ما ارسال شده چهار ساله است.

یکی از نمایندگان مردم گرگان در مجلس به دنبال برکناری شهردار است

وی در پاسخ به این سوال که نامه‎ای که شما ادعای غیرقانونی بودن آن را دارید را یک گارگروه آن را تنظیم و تائید کرده‎اند، ادامه داد: باز هم می‎گویم این نامه خلاف قانون است؛ یکی از نمایندگان مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی به دنبال برکناری شهردار گرگان است و این نامه را تهیه کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: در حال حاضر این بحث تنها مربوط به آقای صادقلو شهردار گرگان نیست بلکه موضوع دفاع از جایگاه شورای اسلامی شهر گرگان است.

ربیعی در پایان ابراز کرد: شورای اسلامی شهر گرگان آقای حسین صادقلو را به مدت چهار سال به عنوان شهردار گرگان انتخاب کرده و حال آقایان پس از یک سال آمده‎اند و می‎گویند که حکم وی یک ساله بوده است؛ ما از کجا می‎دانستیم که حکم شهردار گرگان یک ساله است؟ شما به جای ما باشید، طبق کدام پیوست حکم شهردار گرگان یک ساله است؟ / فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار