نجات 17 زوج از نابودی / طی 2 ماه، 17 پرونده طلاق در کلاله به سازش ختم شد

1403-07-27 04:07:35
0
87

مجری طرح مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق سازمان بهزیستی و دادگستری در شهرستان کلاله از حل و فصل 17 پرونده طلاقی طی 2 ماه اخیر در این شهرستان خبر داد.

 

 

علی فتاح در گفتگو با خبرنگار کلاله خبر با بیان اینکه طرح مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق از ابتدای سال 93 در سراسر کشور با تفاهم نامه فی مابین سازمان بهزیستی کشور وقوه قضائیه اجرایی شد، گفت: این طرح در شهرستان کلاله هم پس از آماده سازی مقدمات لازم، از آذر ماه به اجرا در آمد.

وی افزود: طی دو ماه اخیر 52 پرونده ورودی به این مرکز داشتیم که 17 مورد آن به صلح و سازش ختم شد و همچنین 25 پرونده نیز در دست اقدام است.

وی افزود: هدف از این طرح کاهش طلاق در جامعه است و تیم مشاوره ای که برای این منظور در نظر گرفنه شده ترکیبی از7 نفر از اساتید دانشگاه و زبده ترین مشاوران و روانشناسان شهرستان می باشد که در روزهای زوج در دو نوبت صبح و عصر در قالب جلسات مددکاری و مشاوره به ارائه خدمات می پردازند.

فتاح روند ارجاع و مشاوره به زوجین را اینگونه تشریح کرد و گفت: زوجین پس از تشکیل پرونده، توسط داگستری به مرکز شاوره معرفی می شوند و در پی آن زمان جلسه مددکاری برای زوجین مشخص می شود.

وی ادامه داد: تعداد جلسات مشاوره  بستگی به نظر روانشناس دارد که بین 2 تا 6 جلسه متغیر می باشد و زمان تعیین شده از سوی  دادگستری 30 تا 45 روز می باشد.

مجری این طرح در کلاله افزود: در نهایت مدیر مرکز بر اساس جمع بندی و نشست تیم تخصصی گزارش جلسات را در قالب (صلح و سازش- سازش مشروط - طلاق توافقی - انتظار و... ) به همراه آسیب شناسی و نظر کارشناسی به دادگستری اعلام می دارد.

وی تاکید کرد: در این طرح سعی می شود مواردی تحت عناوین طلاق توافقی و عدم سازش ،الزام به طلاق، اجرای مهریه و استرداد جهیزیه به سازش ختم شود.

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار