بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه، مشارکت مردم را می طلبد

1403-07-27 06:07:17
0
83

فرماندار کلاله به توانمندیهای خدادادی این شهرستان اشاره کرد و گفت: آموزش وپرورش در ارتقاء آگاهی های عمومی ازجایگاه ویژه ای برخوردار است و این امر، ظرفیتهای بالقوه را بالفعل تبدیل کرده زمینه توسعه و پیشرفت را برای این منطقه به ارمغان خواهد آورد.

 

نصرت برزگر صبح امروز در همایش شوراهای آموزش و پرورش شهرستان کلاله به پتانسیل ها و توانمندیهای خدادادی این شهرستان اشاره کرد و افزود: کشورهای مختلف جهان قرن 21 را عصر علم و خرد و مشارکت عنوان کرده و بر آن تاکید می کنند.

فرماندار کلاله گفت: براساس آموزه های اسلامی و فرموده نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) دین ما الگوی مشارکت و همدلی است.

برزگر افزود: با تلاش آموزش و پرورش و نیروهای فعال آن همچنین نهادهای مرتبط با این دستگاه از قبیل شورای آموزش و پرورش و انجمن اولیاء و مربیان جامعه ای توسعه یافته و فاقد فقر و محرومیت خواهیم داشت.

امام جمعه کلاله نیز به نامه امیرالمئومنین حضرت امام علی(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: بخش های مختلف این نامه به منشور عملی برای اداره حکومت ها قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا کشیری به مورد توجه قرار داشتن این منشور اشاره کرد و افزود: سیاستهای اداری، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، نظامی و سیاست های بیت المللی از اهم منشورحکومتی امام علی(ع) در قالب نامه آن حضرت به مالک اشتر بود.

وی سپس به جایگاه ویژه آموزش و پرورش در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر فرهنگ یک کشور را بگیرند، آن کشور هیچی برای عرضه ندارد و خود به خود تسلیم است.

حجت الاسلام کشیری با بیان اینکه زیربنای هر کشور را آموزش و پرورش تشکیل می دهد و مدیران، معلمان مسئولیت وجدانی، قانونی و شرعی برای تربیت فرزندان کشور را به عهده دارند.

مدیر آموزش و پرورش کلاله عمل شرم آور و توهین وقیحانه یک نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رسول اکرم(ص) را محکوم کرد.

اسماعیل تقی زاده سپس با اشاره به قتل معصومانه یک دانش آموز سال سوم ابتدایی شهر کلاله بوسیله فردی که دراین شهر و منطقه زندگی می کرده و در دانشگاههای این کشور به تحصیل پرداخته، داشت و گفت: این اتفاق دل مردم منطقه را شدیدا به درد آورد که این هشداری بود به قشرهای مختلف جامعه به خصوص مدارس و خانواده ها که در برابر این جنایت احساس مسئولیت نمایند.

وی افزود: خانواده ها در همکاری و مشارکت با آموزش و پرورش دارای مسئولیت هستند که این امر از اهداف تشکیل شورای آموزش و پرورش و انجمن اولیاء و مربیان است.

در شهرستان 120 هزار نفری کلاله 21 هزار دانش آموز در 201 آموزشگاه در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم مشغول تحصیل هستند و مدیریت اموزش و پرورش کلاله یک هزار و 450 معلم و کادر اجرایی دارد.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار