بازدید مدیر کل مدیریت بحران گلستان از 5 روستای حادثه خیز شهرستان کلاله

1403-07-27 06:07:17
0
78

فرماندار و مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان از 5 روستای حادثه خیز شهرستان کلاله بازدید کردند.


به گزارش کلاله خبر، مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان به همراه فرماندار کلاله از پنج روستای حادثه خیز اجن سنگرلی، کاظم خوجه، صالح آباد، یکه قوز و دهنه بازدید کرد.

فرماندار کلاله در بازدید از روستای اجن سنگرلی، مسئله سیلاب را اولین بحران این روستا عنوان کرد و گفت : در روزهای بارانی با توجه به قرار گرفتن این روستا در پایین دست دهنه کوه و مسایل زیست محیطی، عبور و مرور به علت سرازیر شدن سیلاب دشوار می شود.

مقدم مدیرکل مدیریت بحران ضمن بازدید از محل حادثه خیز، احیای بافت جنگل ها و تعیین جهت مسیر دهنه سیلاب را مسئله اساسی برای رفع این مشکل برشمرد.

وی افزود: اجرای اینگونه طرح ها نیاز به بودجه و زمان زیادی دارد که انشالله سعی می کنیم در کمترین وقت ممکن مشکل سیلاب در روستا را با جهت دهی مناسب مسیر سیلاب و احیای جنگل ها به طور کامل مرتفع کنیم.

مقدم همچنین در بازدید از روستای صالح آباد گفت: با توجه به اینکه این روستا در دامنه کوه قرار گرفته و تغییر بافت زمین های دامنه کوه و تبدیل آنها به اراضی کشاورزی، سبب آن شده که در زمان بارش نزولات آسمانی، بدلیل مسطح بودن خاک، شیب کوه و تغییر مسیر جدول و کانال ها، آب باران به سمت روستا روانه شود.

مدیر کل بحران استان گلستان در بازدید از روستای کاظم خوجه نیز تنها مشکل این روستا را خالی شدن گشواره ها و دیواره پل این روستا دانست و گفت: در زمان بحران، این روستا با مشکل دیگری روبرو نخواهد بود.

مقدم در بازدید از روستای یکه قوز اظهار داشت: طی بازدیدی که به اتفاق فرماندار و روسای ادارات داشتیم، یکی از مشکلات این روستا هم مهار آب های سطحی و هدایت آن به مسیر روخانه است.

وی افزود: سال گذشته برای جدول کشی این روستا اقدام شد که به حمدالله کار جدول کشی آن نیز به اتمام رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان همچنین از روستای دهنه این شهرستان نیز بازدید کرد و در خصوص مشکل این روستا اذعان داشت: مشکل اصلی این روستا این است که در پایین دست دامنه کوهی قرار گرفته که بدلیل تغییر اکوسیستم خود قادر به دفع سیلاب نسیت .

وی اجرای پروژه فضای سبز و احداث باغات مثمر و ایجاد کانال کشی برای انتقال مسیر سیلاب را اساسی برشمرد و خواستار همکاری دهیار و مردم روستا در اجرای این طرح شد.

فرماندار کلاله نیز گفت: اگر مردم روستا همکاری داشته باشند رفع این مشکل قابل حل است که این عزم دهیاری و پیاده سازی پروژه کانال کشی و هدایت آب را می طلبد.

لطفی معاون مدیرکل منابع طبیعی استان مشکل روستای دهنه را قرار گرفتن در پایین دست کوه و عدم پوشش گیاهی مناسب منطقه و نبود کانال انتقال آب برشمرد و خواستار درختکاری در زمین های کوهپایه ای برای رفع مشکل در بلند مدت شد.

وی افزود: برای مهار آب های روان نیاز به احداث کانال آب ریز است که طرح آن تهیه شده و در مرحله واگذاری به پیمانکار می باشد.


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار