وجود 6 مدرسه هیات امنایی در کلاله/ عدم رعایت ساختار هیات امنایی در این مدارس/ حذف این مدراس پس از انجام کارشناسی

1403-07-27 06:07:27
0
64

فرماندار کلاله گفت: 6 مدرسه شهرستان کلاله هیات امنایی است و ساختار و چارچوب هیات امنایی در آن مدارس رعایت نمی شود.

 

 

نصرت برزگر در شورای آموزش و پرورش شهرستان کلاله با بیان اینکه داشتن مدرسه هیات امنایی مستلزم رعایت موازین خاص خود است، گفت: در این شهرستان 6 مدرسه هیات امنایی وجود دارد که ساختار و چارچوب مدارس هیات امنایی در این مدارس رعایت نمی شود.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود در منطقه و واقعیتها، مدارس هیات امنایی در منطقه با رعایت موازین و دستور العمل ها امکان پذیر نیست.

وی افزود: موضوع پس از کارشناسی، با پیشنهاد حذف به استان مطرح خواهد شد.

اسماعیل تقی زاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلاله نیز در سخنانی به مشکلات موجود در مدارس هیات امنایی پرداخت و گفت: پرداخت شهریه توسط اولیا در مدارس هیات امنایی امکان پذیر نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه پرداخت سرانه به دانش آموزان طبق قوانین و موازین خاص است، مدیریت قادر به افزایش سرانه در این مدارس نیست و این موضوع باعث بروز مشکلات زیادی در هزینه های این مدارس شده است.

تقی زاده اشاره ای هم به فضای کم آموزشی در این شهرستان داشت و افزود: با توجه به اینکه در این شهرستان با مشکل کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم، شکل دهی مدارس هیات امنایی در این شهرستان مقدور نیست.

وی در پایان گفت: با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی خانواده ها، کمبود فضای آموزشی مناسب و تراکم بالای دانش آموزان، مدارس هیات امنایی نمی تواند کمک حال مناسبی برای آموزش و پرورش کلاله باشد.

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار