کمبود نیرو در پزشگ قانونی کلاله و بروز مشکلات برای مردم/ فرماندار کلاله موضوع بررسی می شود

1403-07-27 06:07:18
0
80

پزشک قانونی کلاله با تنها یک پزشک، پاسخگوی جمعیت 120 هزار نفری شهرستان کلاله نیست.

 

به گزارش کلاله خبر، شهرستان کلاله با جمعیت 120 هزار نفری خود و داشتن تنها یک پزشک در پزشک قانونی این شهرسستان، وجود یک پزشک پاسخگوی این تعداد جمعیت نیست.

وجود چنین جمعیتی در هر شهرستانی امکان بروز حوادث و اتفاقات را بیشتر می کند و درصورت نبود نیروی کافی جهت پاسخگویی به ارباب رجوع، مشکلات عدیده ای در این عرصه بوجود خواهد آمد.

همانطور که گفتیم، این پزشک قانونی تنها یک پزشک متخصص در این زمینه دارد و در صورت نبود این پزشک(ماموریت یا مرخصی رفتن) و با توجه به اینکه پزشکی جایگزین برای پاسخگویی به مراجعه کنندگان وجود ندارد، مراجعه کنندگان به اجبار باید به پزشک قانونی شهرستان مینودشت مراجعه کنند.

کما اینکه چند روز گذشته نیز شاهد این موضوع بودیم که با مرخصی رفتن پزشک مربوطه(هر مسئولی در طول مدت خود نیازمند مرخصی و انجام ماموریت است.) خانواده متوفی مجبور شدند جهت تایید پزشک قانونی، متوفی خود را به پزشک قانونی مینودشت انتقال دهند و این پروسه نزدیک به 6 ساعت به طول انجامید و این موضوع باعث افزایش مشکلات خانواده متوفی گردید.

گریزی به گذشته خواهیم داشت به زمانی که خبری با عنوان "وقتی داغ دل خانواده داغدار محمدی بیشتر شد" در این سایت منتشر شد، که در واکنش به این خبر، اداره کل پزشک قانونی استان گلستان جوابیه ای برای سایت کلاله خبر ارسال کرد که در ذیل خبر و متن منتشر شده قابل مشاهده است:

صبح روز یکشنبه محمد محمدی براثر برخورد با یک دستگاه موتور و درپی آن برخورد با یک خودروی پراید به کما رفت و روز دوشنبه جان خود را از دست داد.

پدر محمد محمدی در گفتگو با خبرنگار کلاله خبر از برخی مشکلات موجود گلایه کرد و گفت: علی رغم تماس با اورژانس بیمارستان کلاله،پس از گذشت زمانی طولانی آمبولانس به محل حادثه نرسید در صورتی که اگر پای پیاده این مسافت را می خواستند بیایند زودتر می رسیدند و متاسفم که برای انتقال فرزندم به بیمارستان مجبور شدیم از ماشین کلانتری شهر استفاده کنیم در صورتی که پسرم محمد با گردن شکسته خود در حال جان دادن بود.

وی در ادامه افزود: بعد از انتقال پیکر محمد به بیمارستان بعلت نبود تجهیزات و نیروی متخصص مجبور شدیم پیکر او را به بیمارستان بسکی گنبد انتقال دهیم و دیروز صبح پس از فوت وی جنازه را به سردخانه کلاله منتقل کردیم ولی به دلیل نبود دکتر پزشک قانونی نتوانستیم جنازه را تحویل بگیریم وتا صبح امروز منتظر برگشت دکتر مربوطه بودیم ولی در تماسی که با وی داشتیم آقای دکتر به دلایل خاص خویش(خستگی بعد جلسه یا حضور در جلسه ای استانی) از آمدن به کلاله و امضاء مجوز تحویل جنازه، امتناع کرد.

محمدی ادامه داد:با رایزنی هایی که با پزشک قانونی مینودشت داشتیم با انتقال جنازه محمد به پزشک قانونی مینودشت بالاخره مجوز تحویل جنازه را گرفتیم و با این مشکلات بر داغ دلمان و خستگی روحی ما افزوده شد.

جوابیه اداره پزشکی قانونی استان نسبت به انتشار این خبر:

مدیرمسئول محترم سایت های گلستان ما و کلاله خبر

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد(ص)

احترما با توجه به درج خبری واحدتحت عنوان"وقتی داغ دل خانواده داغدار محمدی بیشتر شد" در سایت کلاله خبر و " وقتی پزشک قانونی خسته است هیچ کس حق ندارد در کلاله بمیرد" در سایت گلستان ما در تاریخ 92/04/18،به منظور روشن شدن اذهان عمومی مقتضی است نسبت به درج جوابیه اداره کل پزشک قانونی استان گلستان مطابق مقررات موضوعه اقدام نمایید.

به دلیل جلسه کاری در ساعت 13 مورخ 92/04/17 حضور کلیه پزشکان قانونی استان در اداره کل و مراجعه بستگان متوفی محمد محمدی در ساعت 12.45 به پزشکی قانونی شهرستان کلاله عملا امکان معاینه جسد در آن زمان مقدور نبوده و توضیحات لازم به مراجعین در این خصوص اعلام می گردد.از سویی پزشک مسئول مرکز کلاله در مورخ 92/04/18 در مرخصی بوده و پزشکی قانونی شهرستان مینودشت بعنوان جانشین عهده دار وظایف مرکز کلاله بوده است که در حداقل زمان ممکن نسبت به معاینه متوفی و صدور جواز دفن اقدام نموده است.در این میان ذکر چند نکته ضروری است:

1- هیچگونه تماسی با پزشک قانونی شهرستان کلاله صورت نگرفته و اصولا اعلام خستگی بعد از حضور در جلسه ناصحیح می باشد.

2- هماهنگی های لازم به جهت معاینه جسد توسط پزشکی قانونی مینودشت از سوی کارمند مرکز کلاله صورت پذیرفته و اصولا به دلیل انجام وظیفه ذاتی هیچگونه نیازی به رایزنی با پزشکی قانونی مینودشت صورت نپذیرفته است.

3- امکان حضور پزشک مینودشت در شهرستان کلاله جهت معاینه جسد در همان زمان به دلیل تعداد مراجعین در مرکز و همچنین معاینه متوفی دیگری در شهرستان مینودشت وجود نداشته است.

4- محدودیت شدید در جذب پزشک به دلیل صعوبت کاری و موانع قانونی همواره از دغدغه های اساسی پزشکی قانونی استان بوده است و لذا نباید پرسنل سخت کوش این مجموعه در صورت استفاده از مرخصی استحقاقی نیز مورد سئوال قرار داده و با عنوانی نادرست تحت عنوان"وقتی پزشک قانونی خسته است هیچ کس حق ندارد در کلاله بمیرد" به قلب واقعیت پرداخت.

 اداره کل پزشکی قانونی استان گلستان


این اتفاق به 19 تیر ماه سال 92 برمی گردد و انتظار می رفت که با ایجاد چنین تلنگری، اداره کل پزشک قانونی استان گلستان نسبت به رفع چنین مشکلی تدابیری مناسب در نظر بگیرد اما با گذشت چندین ماه از این موضوع هنوز هم شاهد اقدامی مناسب از سوی مسئولین ذیربط نبوده ایم.

در این راستا با نصرت برزگر فرماندار کلاله نیز گفتگویی داشتیم و وی گرفتن مرخصی استحقاقی را برای هر مسئولی حق دانست و گفت: جهت آسایش مردم این شهرستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و بصورت جدی پیگیر رفع چنین مشکلی خواهیم بود و با مسئولین ذیربط در این خصوص رایزنی های لازم را انجام می دهیم.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار