ماجرای عکس پیرزن فلسطینی و رسوایی ارتش اسرائیل (+عکس)

1403-08-01 07:08:34
0
9

چندی پیش رسانه های صهیونیستی با انتشار عکسی که در آن یک سرباز اسرائیلی در حال آب دادن به یک پیرزن فلسطینی است، مانور رسانه ای گسترده ای را در راستای اهداف سیاسی خود آغاز کردند و پس از چند روز از انتشار آن عکس و هنگامی که تقریباً تمامی مردم اسرائیل این عکس متظاهرانه را دیدند، سخنگوی ارتش و دولت اسرائیل نیز که به عنوان یکی از مهمترین عناصر این سناریو می بایست به گسترش دایرۀ تاثیرگذاری آن در حد بین المللی یاری می رساند، وارد عمل شد و نسبت به آن اظهارنظر کرد.

 

به نقل از بولتن نیوز، «افیخای ادرعی»، سخنگوی عرب زبان ارتش این رژیم با انتشار دوبارۀ این با عنوان «یک عکس رساتر از هزاران کلمه»، مدعی شد این تصویر به روشنی "اخلاق نیکوی سربازان اسرائیلی" را به نمایش می گذارد.

ادرعی در ادامۀ این جریان تبلیغی و رسانه ای، این عکس را به عنوان "نماد مهربانی سربازان اسرائیلی" ارزیابی کرد. با این حال این اتفاق، به هیچ عنوان پایان ماجرا نبود.
ماجرا از آن جا به صورت جذاب تر و البته تراژیک تری برای صهیونیست ها ادامه یافت که یک روزنامه نگار فلسطینی با انتشار عکس دیگری که تنها چند لحظه پس از عکس معروف گرفته شده، به افشای حقیقت ماجرا پرداخت.
براین اساس «احمد قدیح» روزنامه نگار ساکن شهر «خان یونس» که در جریان جنگ اخیر غزه، شاهد فجایع و کشتار رژیم صهیونیستی بود با انتشار تصویری دروغ بودن داستان پردازی سخنگوی ارتش این رژیم دربارۀ انسان دوستی سربازان اسرائیلی افشا کرد. 
وی جریان این عکس را این گونه عنوان کرد که «غالیه احمد ابوریده»، پیرزن فلسطینی ساکن «خان یونس» است که در جریان جنگ به علّت ناتوانی در منزل مانده بود و سربازان پس از پیدا کردن وی و عکس گرفتن با او درحالی که به او آب می دادند، با شلیک گلوله ای به سرش، او را به شهادت رساندند.
«احمد قدیح» با تکذیب انسان دوستی سربازان اشغال گر تاکید کرد که تصویر جنازه این پیرزن را از خانواده اش گرفته و گزارش پزشکی علّت فوت را اصابت گلوله به سر ثبت کرده است و فاجعه بار تر این که این پیرزن بلافاصله پس از تیراندازی فوت نکرده، بلکه سربازان وی را رها کردند تا از خونریزی بمیرد. 

گفتنی است، خانواده این پیرزن پس از انتشار این تصاویر قصد دارند تا از راه های قانونی و مراجعه به دادگاه ها و نهادهای بین المللی سازنده این داستان دروغین را رسوا کنند.
درهمین راستا اسرائیل درحال حاضر تلاش وسیعی برای جمع آوری ادله به منظور  تبرئۀ سربازان و افسران خود از هرگونه محاکمۀ احتمالی را آغاز کرده و در این بین قصد دارد حتی با ترتیب دادن دادگاه های صوری در اسرائیل راه را بر هرگونه تحقیق یا محاکمه در آینده ببندد که همین موضوع به روشنی نشان از حقیقت ماجرایی دارد که روزنامه نگار فلسطینی آن را رسانه ای کرده است. بر این اساس، نیروهای صهیونیست که تا پیش از این خود را با افتخار "انسان دوست" می نامیدند، حالا حاضر شده اند، سریعاً سربازان خود را محاکمه کنند تا این رسوایی بیش از این حقیقت پلیدی های درونی ارتش اسرائیل را برملا نکند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار