5 نقطه از مناطق جنگلی گالیکش در آتش سوخت / دستگیری 3 مظنون

1403-08-01 11:08:39
0
7

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش اعلام کرد: روز گذشته 5 نقطه از مناطق جنگلی این شهرستان در آتش سوخت.

 

به گزارش کلاله خبر، منصور ممشلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری نیلکوه در گالیکش گفت: این آتش‌سوزی‌ها از عصر روز گذشته در این منطقه آغاز شد و با تلاش نیروهای امدادی تا ساعت 2 بامداد سه‌شنبه خاموش شدند.

وی افزود: این آتش‌سوزی‌ها در مناطق جنگلی روستاهای آب پران، پاسنگ بالا، لوه، کیارام و پارک ملی گلستان رخ‌داده است.

 

رییس اداره منابع طبیعی گالیکش با اشاره به این مطلب که اکثر این آتش‌سوزی‌ها براثر عوامل انسانی به وقوع می‌پیوندد افزود: پس از شروع آتش‌سوزی به دلیل وزش بادهای گرم و خشک، سطح آتش‌سوزی در منطقه گسترش پیدا می‌کند.

 

ممشلی با اشاره به این مطلب که در این رابطه سه مظنون دستگیر شده اند خاطرنشان کرد: حدود 28 هزار مترمربع از مناطق جنگلی این مناطق دچار حریق شده است.

 

به گفته رییس اداره منابع طبیعی شهرستان گالیکش این آتش‌سوزی سطحی بوده ولی درختان خشک، شکسته و افتاده بر زمین طعمه حریق شدند.

 

ممشلی گفت: نیروهای امدادی شامل یگان حفاظت منابع طبیعی، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران و مردم روستاهای منطقه در اطفای حریق این آتش‌سوزی‌ها شرکت داشتند.

 

وی خاطرنشان ساخت: گونه‌های درختان جنگل‌های این منطقه ممرز، افرا، ون، انجیلی و سایر گونه‌های درختان جنگلی است.

 

رییس اداره منابع طبیعی گالیکش از عموم مردم خواست از برافروختن آتش در جنگل‌ها، به دلیل وجود برگ‌های خشک پاییزی خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی در جنگل‌ها مراتب را با تلفن‌های 1504 و 35830050 اطلاع دهند.

 


 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار