فرماندار کلاله:

مردم کلاله بهترین الگوی وحدت هستند

1403-07-27 06:07:14
0
77

فرماندار کلاله گفت: زندگی مسالمت امیز مردم شیعه و سنی این شهرستان الگویی برای همه است.

 

نصرت برزگر در همایش بزرگ وحدت که به مناسبت هفته وحدت در کلاله، افزود: حضور قومیت های مختلف شیعه وسنی این شهرستان دراین همایش حاکی از وحدت و همدلی مردم مسلمان و ولایتمدار این خطه از کشورمان است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه این شهرستان اعلام کرد: کلاله 6 درصد از وسعت استان گلستان را به خود اختصاص داده و 68 درصد از جمعیت آن روستایی و اکثریت آنها به شغل های کشاورزی ودامپروری مشغول هستند.

برزگر با بیان اینکه فرودگاه کلاله یکی از پتانسیل های این شهرستان محسوب می شود، از مسوولان و مدیران استانی خواست در جهت تسریع در راه اندازی مجدد این فرودگاه اقدام کنند تا یکی از مطالبات دیرینه و به حق مردم این منطقه عملی شود.

امام جمعه کلاله هم بر وحدت و همدلی مسلمانان اعم ازشیعه وسنی تاکیدکرد و گفت:در طول تاریخ دشمنان در جهت ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان برنامه ریزی می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین 'رضا کشیری ' به توطئه های اخیر دشمن در جهت شکست اسلام و کم رنگ کردن وحدت مسلمین اشاره کرد و افزود: فرقه تکفیری به رهبری ابوبکرالبغدادی بر این اساس شکل داده اند تا با نام اسلام ریشه اسلام را از بین ببرند.

وی تصریح کرد: مردم شیعه وسنی کلاله با خدا، قرآن و دین واحد به عنوان یک امت واحده با وحدت و همدلی تاکنون در برابر همه توطئه های دشمنان قاطعانه ایستادگی کردند.

آخوند 'خدای وردی دردی پور' از مدرسان مدارس علوم دینی منطقه نیز به مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای(1+5) اشاره کرد و گفت: قدرت و توانمندی هیات مذاکره کننده ایرانی، ناشی از عزت اقتدار مقام مقام معظم رهبری است که در برابر 6 ابرقدرت جهانی ازحق و حقوق مسلم مردم ایران قاطعانه دفاع می کنند.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز به توصیه ها و سفارش های رسول اکرم(ص) در زمینه اتحاد و انسجام مسلمانان اشاره کرد و گفت: خداوند تبارک وتعالی فرموده اند کسانی که از پیامبران درجهت حفظ وحدت و همدلی پیروی کنند، در دنیا و آخرت از نصرت و همدلی من برخوردار خواهند شد.

آخوند 'عبدالباسط نوریزاد' با اشاره به نقش علمای دین در ایجاد و حفظ وحدت بین مسلمانان افزود: علما و روحانیون خادم و امانت دار دین هستند براین اساس در فتواها و تعالیم دینی دقت لازم را باید داشته باشند.

در جشن بزرگ وحدت شهرستان کلاله، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه دراستان گلستان، ائمه جمعه، روحانیون شیعه و سنی، فرمانداران، جمعی از مسوولان شهرستان های شرق گلستان و مدیران کل ادارات وسازمان های دولتی استان، فرماندهان نظامی وانتظامی و قشرهای مختلف مردم شرکت داشتند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار