وعده وزیر بهداشت در کلاله عملی می شود/ تخصیص بودجه برای تکمیل بیمارستان کلاله

1403-07-27 06:07:18
0
72

براساس قول دکتر هاشمی وزیر بهداشت، بیمارستان رسول اکرم(ص) شهرستان کلاله در سال 94 تکمیل می شود.

 

به گزارش کلاله خبر، در جلسه ای مشترک با حضور فرماندار ، عبدالکریم رجبی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، دکتر هنرور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ، دکتر عموزاد معاون مدیریت منابع و توسعه نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان کلاله مورد بررسی قرار گرفت.

نصرت برزگر فرماندار کلاله ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی مجموعه بهداشت و درمان شهرستان و خیر مقدم به میهمانان گفت : ار زمان کسب تصدی فرمانداری کلاله تلاش کرده ایم برای رفع مشکلات این شهرستان گام های مفیدی برداریم.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به حوزه سلامت شده و باید بتوانیم از این پتانسیل و نگاه مثبت به این حوزه که با سلامت جامعه پیوند خورده نهایت استفاده را ببیریم تا بتوانیم خدمتی هر چند کوچک به مردم این منطقه کرده باشیم.

برزگر گفت : باید تلاش کنیم گفتمان هایی که داریم عملیاتی باشد.

وی مهمترین نیاز شهرستان را تکمیل و تجهیز بیمارستان برشمرد و گفت : این بیمارستان تنها متعلق به کلاله نیست بلکه حوزه های مراوه تپه – گالیکش و حوادث جاده ای را هم پوشش می دهد پس باید منابع بیشتری را برای خدمات رسانی به این سه شهرستان در نظر بگیریم.

فرماندار اظهار کرد: ما در حوزه سلامت علاوه بر تجهیز و تکمیل ساختمان نیمه کاره بیمارستان، نیازهایی هم در حوزه های سی تی اسکن – مجتمع پزشکی – آمبولانس و آی سی یو داریم و توقع ما تجهیز کامل بیمارستان برای ارائه خدمات بهتر به مردم است.

عبدالکریم رجبی نماینده این شهرستان اساسی ترین مسئله در شهرستان را حوزه بهداشت ودرمان عنوان کرد و گفت : شهرستان کلاله علاوه بر وسعت زیاد و پراکندگی روستاها دو شهرستان مراوه تپه و گالیکش و مسافرین جاده ای را پوشش می دهد که این خود می طلبد برای احترام و حفظ کرامت انسانی شهروندان که اکثرا از نقاط دور و از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند حداقل در حوزه بهداشت مراکز مناسبی را برای ارائه خدمات داشته باشیم تا آن فرد روستایی با مسایل و مشکلات مالی و معیشتی که دارد حداقل وقتی به مرکز شهرستان می آید دیگر با مشکل کمبود دکتر حاذق، امکانات درمانی مناسب و کمبود فضا مواجه نشود.

وی افزود: یکی از اساسی ترین مشکل ما این است که بیماری که به مرکز شهرستان مراجعه می کند متاسفانه با مشکلات متعددی از جمله پزشک معالج متخصص – کمبود وسایل و امکانات درمانی مناسب و کمبود فضا مواجه می شود که باید این مشکلات روزی پایان یابد و چرا آن روز امروز نباشد.

رجبی بیشتر مشکلات بیمارستان را کمبود امکانات پاراکلینیکی برشمرد و عنوان کرد: به همین دلیل بیماران به دیگر مراکز اعزام می شوند.

دکتر هنرور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: یک دستگاه آمبولانس خریداری شده که به محص تحویل به دانشگاه، به این بیمارستان تحویل خواهیم داد.

وی افزود : کلاله به عنوان پایلوت طرح جامع سلامت به تهران معرفی شده است.

دکتر عموزاد معاون مدیریت منابع و توسعه نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی هم شهر کلاله را برای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی یک شهر استراتژیک عنوان کرد و گفت: با حمایت ها و پشتیبانی فرمانداری کلاله در دهه فجر 93 بیمارستان کلاله تجهیز و افتتاح خواهد شد.

وی درخصوص ساختمان نیمه کاره بیمارستان نیز افزود: برای به کار انداختن فاز دوم بیمارستان، تخصیص بودجه شده و با پشتیبانی های موثری که فرماندار کلاله از حوزه بهداشت و بویژه بیمارستان دارند تا سال 94، فاز دوم بیمارستان نیز به بهره برداری خواهد رسید.

عموزاد ضمن اعلام این خبر که پروژه های کلاله برای ما اولویت است افزود: هر مدیری که ایده جدیدی داشته باشد منابع جدیدی هم برای آن در نظر می گیریم .

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار