دبی چشمه آقسو کلاله هنوز در وضعیت بحرانی است

1403-06-18 04:06:29
0
116

رئیس اداره ب شهر کلاله از بحرانی بودن وضعیت دبی چشمه آقسوی کلاله خبر داد.

 

ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار کلاله خبر گفت: بارش های اخیر هم نتوانست در دبی آب چشمه آقسو تاثیر گذار باشد.

وی افزود: با آغاز فصل تابستان و با افزایش مصرف آب شهروندان، شاهد کاهش سطح آب این چشمه بودیم بطوریکه این وضعیت حالت بحرانی در این چشمه ایجاد کرد و دبی این چشمه به شدت کاهش یافت و این موضوع باعث کاهش فشار آب در برخی از مناطق شهری شد.

رئیس اداره اب کلاله اظهار کرد: با آغاز فصل پاییز شاهد افزایش بارش بارن در سطح این شهرستان بودیم اما با افزیش نزدیک به 30 درصدی این بارش ها نیز، شاهد تغییرات در دبی آب این چشمه نبودیم.

ابراهیمی یادآور شد: دبی این چشمه در سال های گذشته به گونه ای بود که آب اضافه این چشمه با حجم چشمگیری از دیواره های بتنی مقابل این چشمه سرریز می شد ولی در حال حاضر سطح آب این چشمه از پای این دیواره نیز بالاتر نمی آید.

وی تاکید کرد: آب شرب شهر کلاله و چهار روستای حومه آن از یک چشمه آقسو و 5 حلقه چاه تامین می شود و سرانه مصرف آب در شهر کلاله برای هر نفر و در فصل تابستان 230 لیتر در شبانه روز بود و این خود باعث بروز مشکلات فراوانی برای تامین آب شرب شهر شد.

وی با هشدار نسبت به مصرف زیاد آب در کلاله گفت: در کلاله 12 هزار متر مکعب آب تولید می شود و شهروندان کلاله در ساعات اوج مصرف سر به سر این مقدار تولید آب ، آب مصرف می کنند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار