رئیس دامپزشکی کلاله:

مواردی از آنفولانزا در کلاله مشاهده نشد

1403-06-18 01:06:12
0
105

رئیس مرکز دام پزشکی شهرستان کلاله از نمونه گیری از 6 روستای کلاله برای تشخیص ورود یا عدم ورود آنفولانزا به این شهرستان خبر داد.

 

فرهاد تکه در گفتگویی با بیان اینکه تاکنون مواردی از آنفولانزا در شهرستان کلاله مشاهده نشده است ، گفت: در آبان ماه سال جاری از پرندگان بومی 6 روستای این شهرستان نمونه گیری و جهت آزمایش به آزمایشگاه فرستاده شد و تاکنون جواب آزمایش برای ما ارسال نشده است.

وی با دسته بندی آنفولانزا به سه نوع A، B ،C گفت: نوع A مربوط به پرندگان است و نوع حاد این بیماری محسوب می شود و موارد دیگر در حیوانات و انسان ها دیده شده است و در بیشتر پرندگان خانگی بخصوص مرغ ها، نوع خفیف این بیماری وجود دارد و برای سلامت انسان خطری ندارد.

رئیس دامپزشکی با تاکید براینکه در حال حاضر مراکز فروش مرغ زنده در شهرستان کلاله رو به افزایش است، گفت: در صدد هستیم با همکاری نیروی انتظامی وانت بارهای حامل مرغ زنده که مجوز حمل مرغ را ندارند، متوقف کنیم و برابر قانون با آنها برخورد کنیم.

وی همچنین از برخورد با حاملین کودهای مرغی نیز خبر داد و گفت: به دلیل اینکه کود های مرغی یکی دیگر از راه های انتقال ویروس آنفولانزا است و این ویروس تا 3 ماه در آن به فعالیت خود ادامه می دهد، باید از این اقدام برخی حاملین کود مرغی جلوگیری کرد.

این مسئول با ابراز نگرانی نسبت به اقدامات برخی از مرغداران، افزود: برخی از مرغداری ها با شیوع بیماری آنفولانزا و تلف شدن مرغ ها، آنها را در کیسه جمع آوری می کنند و بدون توحه به مسائل بهداشتی، لاشه این مرغ ها را در مناطق مختلف رها می کنند که این خود باعث انتقال بیماری به دیگر حیوانات می شود.

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار