دوست محمد آخوند میرحسنی: امام حسین(ع) در فرهنگ ترکمن‌ها جایگاه والایی دارد

1403-06-18 01:06:22
0
127

دوست محمد آخوند میرحسنی گفت: امام حسین(ع) در فرهنگ ترکمن‌ها جایگاه والایی دارد و این خود باعث افزایش محبت ائمه در دل اهل سنت می شود.

 

به گزارش کلاله خبر، آخوند حاج دوست محمدآخوند میرحسنی در مراسم اربعین حسینی که ظهر امروز با حضور مردم و علمای اهل سنت، فرماندار کلاله، امام جمعه و فرمانده سپاه شهرستان کلاله در مرکز فرهنگی داغستانی کلاله برگزار شد، با بیان اینکه امام حسین(ع) در فرهنگ ترکمن‌ها جایگاه والایی دارد و این خود باعث افزایش محبت ائمه در دل اهل سنت می شود، گفت: محبت اهل سنت به پیامبر اکرم(ص) و خاندان مطهر ایشان در اشعار مختوم قلی فراغی، شاعر برجسته ترکمن نیز به نظم درآمده است.

وی افزود: از نظر اهل سنت مقام امام حسین(ع) مقام بسیار بالا و شامخی دارد و احترامی که اهل سنت به ایشان و اهل بیت دارند یک امر واضحی است.

آخوند میرحسنی تصریح کرد: اهل سنت به مقام و جایگاه امام حسین(ع) احترام می‌گذارند و همیشه شهادت شدن ایشان و یارانشان را مدنظر دارند.

آخوند قزل یکی دیگر از علما اهل سنت نیز در این مراسم گفت: عاشورا در فرهنگ ترکمن‌ها جایگاه بزرگی دارد تا جایی که ترکمن‌ها در اسامی فرزندان خود از اسامی عاشور، محمد عاشور و غیره استفاده می‌کنند.

وی افزود: حب اهل بیت(ع) و حسین (ع) در دل ترکمن‌ها عجین شده است.

آخوند کوچک نژاد مسئول جمع آوری کمک های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کلاله هم در این مراسم گفت: امام حسین(ع) در تاریخ اسلام کار بزرگی کرد و سبب احیای دوباره اسلام شد.

وی اظهار داشت: یادآوری اهداف قیام امام حسین(ع) برای مردم ضروری است.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار