نان خریدن مردم دلیل رضایت از قیمت نان نیست/ نان به هر قیمتی هم که باشد مجبوریم بخریم/بعضی از مردم توان خرید نان 350 تومانی را نداشتند

1403-06-26 08:06:30
0
93

کسانی که ادعا می کنند مردم از افزایش قیمت نان ناراضی نیستند کسانی هستند که فقط از کنار نانوایی ها رد می شوند و هرگز صف نانوایی نمی ایستند تا صدای اعتراضی بشنوند.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از ساحل گمیشان، با شنیدن این حرف از زبان برخی مسئولین رده بالا ، که افزایش قیمت نان زیاد نیست و مردم راضی هستند ، از سر کنجکاوی به یکی از نانوایی های شهر گمیشان رفتم تا واقعیت را از نزدیک ببینم .

پیرمردی که صف اول ایستاده بود گفت: این قیمت ها برای مردم در شهرهای کوچک و محروم که اغلب قشر کم درآمد و کارگر هستند زیاد و کمر شکن است ولی چاره ای نیست نمی شود نان نخورد نان به هر قیمتی هم که باشد مجبوریم بخریم.

کارگر نانوایی به ما پیوست و ادامه داد: برای ما که هیچ فرقی نکرده، ریالی به حقوقمان اضافه نشده است خدا را شکر در آخر کار نان منزل را می بریم.

شاطر نانوایی هم گفت: فکر می کنید ، نانواها با این همه سختی و مرارت خصوصا در فصل گرما جلو کوره های داغ و ... سهمی از این گرانی نان دارند ، ما هیچ نفعی نداریم ما مجبوریم آرد را گرانتر بخریم ، فقط توقع ها بالاتر و فشار بر روی ما زیادتر می شود. ما هم از این وضعیت راضی نیستیم. هیچ کس به فکر نانواها نبود.

یکی از کارگران نانوایی گفت: باورتان نمی شود بعضی از مردم حتی توان خرید نان 350 تومانی را هم نداشتند و از ما نان نسیه می خریدند حالا حساب کن گران شدن نان چقدر ناراحتشان می کند.

ساحل گمیشان: بی شک واقعی کردن قیمت ها جلو بسیاری از اسراف ها و بی عدالتی ها را خواهد گرفت و در دراز مدت به نفع کشور خواهد بود، شروع این طرح با شجاعت دکتر احمدی نژاد هر چند دیر ولی بعد از سالها در کشورمان اجرا شد و واریز یارانه ها طرح حمایتی به جهت عدم آسیب به قشر آسیب پذیر بود .

هر طرح و ایده نو و بزرگ در ابتدا کار قطعا با کاستی ها و نقص هایی همراه است که باید با همت و پشتکار دلسوزان و صاحبان اندیشه مرتفع شود.

کاش به جای راحت ترین کار که گران کردن نان بود اول سراغ حذف یارانه از اقشار پردرآمد جامعه می رفتیم مثل حذف یارانه بنزین از ماشینهای لوکس و گرانقیمت که کاری درست و پسندیده بود.

لازم به توضیح است نان بربری در سه روز گذشته ، روز اول نان 500 تومان ، و روز بعد دوباره 350 تومان و امروز 450 تومان در گمیشان به فروش رسیده است .

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار