عدم تخصیص اعتبار کمربندی 20 ساله گالیکش /تهیه طرح اقتصاد مقاومتی

1403-07-27 08:07:26
0
59

عدم تخصیص اعتبارات کمربندی گالیکش، زمان راه اندازی فرودگاه کلاله، انتقاد از تاخیر در اجرا سدهای گلستان و تهیه طرح 9 ماده ای اقتصاد مقاومتی در گفتگوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با مهر عنوان شد.


عبدالکریم رجبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کمربندی نیمه کاره 3.8 کیلومتری گالیکش گفت: متاسفانه هنوز اعتبارات این طرح تخصیص نیافته، قرار بود از وزارت راه و شهرسازی تخصیص یابد که محقق نشد.

اعتبارات کمربندی گالیکش تخصیص نیافت

وی اظهار داشت: همچنین مقرر بود یک میلیارد تومان از اعتبارات استانی نیز برای تکمیل کمربندی گالیکش تخصیص داده شود که این اعتبارات نیز اختصاص نیافته است.

وی عنوان کرد: همچنان پیگیری هستیم تا به انتظار مردم گالیکش برای تکمیل این طرح جامه عمل پوشانده شود و از مسئولان استانی نیز خواهانیم در این زمینه تلاش بیشتری شود.

پروازهای فرودگاه کلاله هفته بعد برقرار می شود

رجبی درباره فرودگاه کلاله که پروازهای آن پس از افتتاح دوباره لغو شده است، نیز گفت: وعده داده شد تا اوایل هفته آینده پروازها برقرار شود.

وی به طرح سؤال از وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: تاخیر در راه اندازی فرودگاه کلاله و عدم توجه به راههای روستایی محورهای سؤالات هستند که اگر قبل از حضور در مجلس به آنها پاسخ داده شده و مشکل حل شود، تعاملی در این زمینه برقرار می شود.

انتقاد از تاخیر در اجرای سدهای گلستان

وی یادآورشد: همچنین سد چایلی مراوه تپه نیز به رغم انجام مطالعات، هنوز اعتباری برای اجرای تخصیص داده شد که این پگیری این موارد از وزیر نیرو خواسته شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، به ممنوعیت واردات و صادرات برخی اقلام کالایی افزود: هدف این طرح این است تا از صدور کالاهای تولیدی ضروری و اساسی کشور جلوگیری شود که نتیجه آن حمایت از تولید ملی و داخلی است.

وی اظهار داشت: همچنین واردات برخی اقلام و کالاها نیز ممنوع شد تا تولیدکنندگان داخلی تشویق و حمایت شوند و مردم نیز به استفاده از کالاهای داخلی ترغیب شوند.

وی عنوان کرد: همچنین برای اینکه در تامین نیازهای اساسی کشور دچار مشکل نشویم و مردم نیز دسترسی راحتتری به کالاهای اساسی تولید داخل داشته باشند، صادرکنندگان نیز ملزم شدند تا از صادرات کالاهای اساسی و ضروری خوداری کنند.

رجبی بیان داشت: هدف اصلی از محدودیت و ممنوعیت صادرات و واردات برخی اقلام این است که از تولیدکننده و مصرف کننده داخلی حمایت کنیم.

تهیه طرح 9 ماده ای اقتصاد مقاومتی

عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شهرستانهای کلاله، مینودشت، مراوه تپه و گالیکش در پاسخ به طرح های در دست اقدام در کمیسیون بیان داشت: در کمیسیون اقتصادی، طرحی آماده و به صحن مجلس ارائه شد و قرار است به رای گذاشته شود که اقتصاد مقاومتی نام داد.

عبدالکریم رجبی بیان داشت: تمرکز و هدف اصلی این طرح 9 ماده ای، کنترل بازار و نوسانات بازار ارز است که اگر به تصویب و به قانون تبدیل شود، بسیاری از نوسانات بازار ارز در جامعه برطرف می شود و به ثبات کاملا واقعی دست می یابیم.

این نماینده مجلس درباره برخی از مفاد این طرح 9 ماده ای گفت: از جمله مفاد طرح این است که ارز برای کالاهای اساسی تخصیص داده شود و برای تامین مواد اولیه و تولیدات کارخانجاتی که بر اثر سوء تدبیرها دچار مشکل شدند، ارز داده شود./مهر


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار