14 متخلف صید و شکار در استان گلستان دستگیر شدند

1403-08-01 07:08:24
0
9

14 متخلف صید و شکار در شهرهای بندرترکمن، گمیشان، علی آبادکتول، کلاله و پارک ملی گلستان به دام مأموران حفاظت محیط زیست گلستان افتادند.

 

مسئول روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان گلستان شامگاه سه شنبه گفت: با تلاش محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان های ترکمن و گمیشان، هفت متخلف شکار و صید دستگیر شدند.

احمد دباغیان افزود: از این متخلفان تعداد 210 عدد فشنگ ساچمه زنی و 6 قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: از یکی از متهمان دستگیر شده تعداد 11 رشته دام هوایی نیز کشف شد.

به گفته وی، مأموران این اداره افراد یاد شده را قبل از شکار و صید و آسیب رساندن به پرندگان مهاجر دستگیر کردند.

زیستگاه های شهرستان ترکمن و گمیشان به دلیل دارا بودن موهبت بزرگی به نام تالاب بین المللی گمیشان و مجاورت با خلیج گرگان همه ساله میزبان تعداد بی شماری از پرندگان مهاجر از قبیل مرغابی سانان، فلامینگو و انواع غازها و سایر پرندگان باارزش آبزی و کنارآبزی است.

مسئول روابط عمومی حفاظت محیط زیست گلستان همچنین به دستگیری سه شکارچی غیرمجاز در علی آبادکتول اشاره کرد و گفت: مأموران یگان حفاظت در گشت و کنترل حوزه استحفاظی در منطقه 'حکیم آباد' این شهرستان، به سه متخلف که اقدام به شکار سه طاقه قرقاول نر و ماده توسط سه قبضه سلاح شکاری تک لول و دولول کرده بودند برخورد کرده و حسب وظیفه قانونی این متخلفان را دستگیر و به همراه کلیه آلات و ادوات شکار، تحویل مقامات قضائی شهرستان دادند.

وی همچنین گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست واحد 'میرزابایلو'، پارک ملی گلستان در حین گشت زنی و پایش در منطقه آبریزهای 'بی بی صنم' به سه متخلف شکارچی غیرمجاز برخورد کردند که پس از تعقیب و گریز فراوان و با کمک گرفتن از نیروهای یگان حفاظت واحد 'تنگه گل'، دو نفر از شکارچیان را دستگیر و متاسفانه نفر سوم متواری شد.

وی افزود: از این شکارچیان یک قبضه اسلحه تک لول و تعداد 9 فشنگ چارپاره و یک دوربین چشمی و دو کوله پشتی انفرادی با تجهیزات کامل کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست واحد میرزابایلو پس از دستگیری شکارچیان غیرمجاز و عدم همکاری آن ها، دست از پیگیری و جست و جو در منطقه 'بی بی صنم' برنداشته تا این که صبح روز بعد لاشه یک رأس قوچ وحشی تلف شده در اثر اصابت گلوله پیدا و به پاسگاه میرزابایلو منتقل کردند.

به گفته وی، دو شکارچی غیرمجاز دستگیر شده در بازداشت به سر می برند و شکارچی متخلف متواری شده نیز شناسایی و اقدامات لازم برای دستگیری با مقامات قضائی صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: در خصوص این متهمان پرونده ای تشکیل و برای انجام مراحل قضائی به حکم قضایی شهرستان آشخانه ارجاع شده است.

وی گفت: مأموران یگان حفاظت شهرستان کلاله نیز در محل سد گلستان یک روستای 'گاومیشلی'، موفق به دستگیری دو متخلف شکار و صید شدند که از یکی از آن ها یک قبضه اسلحه قاچاق پنج تیر و از دیگری تعداد یک قطعه کاکایی و یک قطعه لک لک کشف و ضبط شد که متخلفان برای سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی شدند./ایرنا

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار