جذب اعتبار 3450 میلیونی برای برقدار کردن چاهای آب کلاله

1403-07-27 04:07:48
0
103

رئیس اداره فنی و زیر بنایی شهرستان کلاله از برقدار کردن 10 حلقه چاه کشاورزی با اعتباری بالغ بر 345 میلیون تومان خبر داد.

 

فارسیانی در گفتگو با خبرنگار کلاله خبر گفت: در راستای مصرف بهینه سوخت و برون رفت از مصرف سوخت های فسیلی، با جذب 345 میلیون تومان اعتبار از محل تسهیلات طرح توسعه کشاورزی تعداد 10 حلقه چاه آب کشاورزی برقدار شد.

وی افزود: یکی از سرفصل های اعتبارات بخش کشاورزی که کمک مستقیمی به افزایش تولید می کند، حمایت بخش کشاورزی در تبدیل موتورهای دیزلی چاه های کشاورزی به سیستم برقی است.

این مسئول با اشاره به مشکلات اجرایی شدن این طرح ،اظهار کرد: با توجه به استقبال خوب کشاورزان در این زمینه، متاسفانه اعتباراتی که در این بخش تخصیص داده می شود کافی نیست و کشاورزان چندین سال در نوبت تامین اعتبار می مانند.

فارسیانی از جنبه های مثبت این طرح گفت و افزود: با توجه به کمبود سوخت به ویژه در ماه های نیازمندی مزرعه به آب و افزایش قیمت فرآورده های نفتی، چاههایی که به سیستم پمپاژ برقی مجهز هستند با مشکلات کمتری روبرو می شوند و به تبع آن مراجعات مردمی به ادارات ذیربط نیز کاهش می یابد.

وی در پایان گفت: 85 درصد هزینه های برقدار کردن چاه های کشاورزی بلاعوض می باشد و در صورت توجه بیشتر در خصوص تخصیص اعتبارت در این زمینه ، این امر کمک بسزایی در رفع مشکلات کشاورزان خواهد کرد.

 

 

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار