جانشین فرمانده انتظامی شهرستان آزادشهر خبر داد:

دریافت یارانه با خرید شناسنامه متوفی در آزادشهر

1403-08-01 06:08:06
0
10

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان آزادشهر از دستگیری ۱۱ تبعه افغانی و دریافت یارانه با ۱۱ جلد اسناد هویتی خبر داد.

 

به گزارش کلاله خبر، سرگرد داوود صادقلو در گفتگو با خبرنگار تیتر آزاد، با اعلام این خبر گفت: در پی کسب اخبار رسیده از سوی منابع خبری مبنی بر استفاده غیر قانونی تعدادی از اتباع افغانی از اسناد هویتی جعلی در یکی از روستاهای آزادشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

وی گفت : ماموران پس از مدتها کار اطلاعاتی ،جمع ‌آوری مستندات و اطلاعات افرادی که اسناد و مدارک هویتی را از طریق غیر قانونی بدست آورده بود را شناسایی ، دستگیر کردند.

سرگرد صادقلو با اشاره به کشف ۱۱ جلد شناسنامه و ۷ عدد کارت ملی از متهمان تصریح کرد: در این عملیات ۱۱ نفر دستگیر و متهمان پس از تشکیل پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب آزادشهر معرفی شدند.

جانشین انتظامی شهرستان تصریح کرد: پس از بررسی‌های تکمیلی و اخذ اصالت شناسنامه از مبادی ذیصلاح و تحقیقات گسترده پلیس محرز شد ،پدر خانواده از طریق نامشروع شناسنامه ایرانی دریافت و از آن طریق برای فرزندان خود نیز اسناد هویتی جعلی تهیه و چند سالی است که اقدام به دریافت یارانه نقدی می‌کرده است.

وی بیان کرد: متهم در اظهارات خود بیان کرد ۳۵ سال پیش که به ایران آمده و پس از مدتی سکونت ،یکی از همسایه ها به علت بیماری فوت کرد و وی برای دریافت شناسنامه، به خانواده فرد فوت شده مراجعه کرده و با پیشنهاد مبلغی وجه نقد خانواده متوفی را متقاعد کرده که شناسنامه را بدون ابطال و ثبت در مراجع قانونی به وی بفروشند.

صادقلو در پایان خاطر نشان کرد: برابر قانون در صورتی که فردی فوت می‌کند باید واقعه فوت در مراجع ذیصلاح ثبت و اسناد هویتی وی نیز باطل گردد و در صورت هرگونه سوء استفاده از مدارک هویتی فرد فوت شده توسط هر شخصی جرم تلقی شده و پیگرد قانونی دارد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار