تحرکات مشکوک در آستانه سفر رئیس جمهور؛

روحانی می خواهد خط آهنی را افتتاح کند که نه بنام گلستان است و نه از گرگان عبور می کند

1403-06-26 08:06:34
0
97

دومین تحرک مشکوک دیگر این است که خط آهن ایران ترکمنستان قزاقستان اصلا از گرگان عبور نمی کند . گویا این خط آهن از بندرترکمن به اینچه برون وصل شده و در گرگان فاقد ایستگاه راه آهن است .

 

هفته آینده هیئت دولت به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس جمهور طی سه روز به استان گلستان سفر می کند.

در این سفر سه روزه مهمترین برنامه رئیس جمهور افتتاح خط آهن ایران ، ترکمنستان و قزاقستان است که خرداد ماه سال گذشته یک بار توسط محمود احمدی نژاد در حالی که 90 درصد کار انجام شده بود افتتاح گردید.

اما فارغ از این مسائل و با توجه به نزدیکتر شدن سفر رئیس جمهور به استان گلستان تحرکات مشکوک دیگری صورت گرفت که نشان می دهد استان گلستان و گرگان مرکز استان از این پروژه سهمی ندارند و این افتتاح برای استان گلستان فعلا بهره ای نداشته است .

چند ماه پیش بود که راه آهن استان گلستان از مازندران جدا شد و بنام اداره کل راه آهن استان گلستان مستقل شد اما در هفته های گذشته ناگهان طی یک حرکت مشکوک نام ایستگاه راه آهن به نام منطقه اترک تغییر نام پیدا کرد .

این در حالیست که اداره کل هر دستگاهی در هر استان بنام آن دستگاه می باشد مانند اداره کل راه آهن اصفهان ، اداره کل راه آهن خوزستان، اما در اقدامی نادر نام اداره کل راه آهن استان گلستان بنام منطقه اترک شد که هیچ سنخیتی با استان گلستان ندارد .

اما دومین تحرک مشکوک دیگر این است که گفته می شود خط آهن ایران ترکمنستان قزاقستان اصلا از گرگان عبور نمی کند . گویا این خط آهن از بندرترکمن به اینچه برون وصل شده و در گرگان فاقد ایستگاه راه آهن است .

همچنین شنیده می شود که راه آهن گرگان - مشهد نیز که از پروژه های ملی و اساسی دیگر در استان گلستان است بناست تا از مسیر آق قلا به گنبد عبور کند و این خط آهن داخلی هم ایستگاهی در مرکز استان نخواهد داشت .

با این تفاسیر گرگان به عنوان مرکز استان گلستان با بیش از 500 هزار نفر جمعیت و حجم زیاد مبادلات تجاری سهمی از این خط آهن ها ندارد .

از سوی دیگر ، مساله ساخت ایستگاه تغییر بوژی در خاک ترکمنستان به عنوان نقطه عطفی در این پروژه بین المللی است که عمده فواید و دستاوردهای این خط ریلی مهم را نصیب کشور ترکمنستان می کند و در آینده ایران برای وارادات و صادرات مد نظر خود باید به تدابیر و دستورات و ... دولت ترکمنستان چشم بدوزد .

در همین حال دکتر حسن روحانی رئیس جمهور می خواهد خط آهنی را افتتاح کند که نه نام گلستان را دارد و نه ایستگاهی در مرکز استان و با توجه به این موارد ، افتتاح آن در این سفر ، کمترین دستاورد را برای کشور داشته و هیچ دستاوردی از سوی دولت تدبیر و امید برای مرکز استان و مردم گرگان نخواهد داشت ./گلستان ما

{tab=توجه}

شما عزیزان می توانید مقالات ، یاداشت ها و اخبار خود را به ایمیل deldar69@yahoo.com ارسال کنید. سوژه از شما، پیگیری با ما.

{/tabs}

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار