ساخت و ساز غیر مجاز، معضل نظام مهندسی کلاله شد

1403-06-18 04:06:39
0
121

رئیس نظام مهندسی شهرستان کلاله از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان کلاله ابراز نگرانی کرد.

 

کریم محمدی در گفتگو با خبرنگار کلاله خبر با ابراز نگرانی از افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهرستان کلاله، گفت: با افزایش این ساخت و سازها ، در واقعیت مالکین برای ساخت و سازهای خود از هیچ مهندس ناظری استفاده نمی کنند و این نوعی دور زدن نظام مهندسی محسوب می شود.

وی افزود: این مالکین ، تحت عنوان ماده صد جهت دريافت پروانه ساختماني با دور زدن نظام مهندسي و پس از ساخت ساختمان به شهرداري مراجعه مي كنند و با پرداخت جریمه ای اندک و معمولا به صورت اقساط پروانه ساخت خود را دریافت می کنند.

رئیس نظام مهندسی کلاله با تاکید بر اینکه حل این مشکل همکاری و مساعدت شهرداری و دیگر ادارات ذیربط را می طلبد گفت: در این راستا با فرماندار کلاله ، رئیس شورای شهر و شهرداری کلاله و دیگر ادارات دخیل در این امر جلسه ای تشکیل شد و بسیاری از این معظلات به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. و از جمله مصوبات این جلسه تشکیل واحد اجرائیات ساختمانی در شهرداری کلاله بود و همچنین نیروی انتظامی قول همکاری با شهرداری در این زمینه را داد.

وی گفت: در حال حاضر پروژه های ساخت و ساز غیر مجاز عظیم با متراژهای بالای 2000 متر در این شهر افزایش یافته است و این در صورتی است که عدم استفاده از مهندس ناظر باعث ایجاد ایرادات فنی و اساسی در این ساخت وساز ها می شود و چون بیشتر این ساخت و سازها مسکونی است این امر خطرات جبراناپذیری برای ساکنین آن خواهد داشت.

{tab=توجه}

شما عزیزان می توانید مقالات ، یاداشت ها و اخبار خود را به ایمیل deldar69@yahoo.com ارسال کنید. سوژه از شما، پیگیری با ما.

{/tabs}


 

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار