کاهش کیفیت نان در کلاله / رئیس صنعت ، معدن و تجارت: ماهانه یکبار کیفیت نان بررسی می شود

1403-06-18 04:06:45
0
94

کاهش کیفیت نان در شهرستان کلاله باعث نارضایتی مردم از نان و افزایش طول صف برخی از نانوایی ها شده است.

 

به گزارش کلاله خبر، از سال 89 و با آزاد سازی قیمت ارد در کشور، برای افزایش مشتری، سطح کیفی پخت نانوایی ها افزایش یافت و شاهد کاهش طول صف نانوایی ها بودیم .

اما طولی نکشید که این روند نیز متوقف شد و با عادی شدن روال کاری نانوایی ها ، سطح کیفی پخت نان  کاهش یافت و آن هم به دلیل عدم توجه نانواها به نکات فنی در پخت نان بر می گردد و در مواردی مشاهد می شود که شعله تنورهای پخت نان افزایش می یاید و با قرمز شدن بالا و پایین نان بدون در نظر گرفتن خمیر بودن داخل آن ، نان به مشتری داده می شود.

در این راستا و در پی درخواست های مردمی با خرمالی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کلاله گفتگویی داشتیم و وی با بیان اینکه در سطح کلاله بیش از 60 نانوایی فعالیت می کنند، گفت: فعالیت این تعداد نانوایی در کلاله باعث دشوار شدن کنترل و بازرسی می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه آرد این نانوایی ها از 3 شرکت تهیه می شود،احتمال اینکه آرد نیز در کاهش کیفیت نان تاثیر داشته باشد وجود دارد چرا که آرد تهیه شده از این شرکت ها با یکدیگر متفاوت است.

خرمالی تاکید کرد: مامورین اداره غله و مرکز بهداشت کلاله ماهانه از خبازی های سطح شهرستان بازدید می کنند و سطح کیفی و بهداشتی نان کنترل می شود و در صورت مشاهده تخلف ، با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

رئیس صنعت ، معدن و تجارت کلاله اظهار کرد: علاوه بر کنترل ادارات و مراکز یاد شده ، مامورین این اداره نیز در طول ماه از مراکز مختلف سطح شهرستان بخصوص نانوایی ها بازدید می کنند و در صو رت مشاهده تخلفاتی همچون کم فروشی و استفاده از آرد خارج از شبکه با متخلفین برخورد قاطع می کنند.

وی درپایان گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلف از سوی خبازان، می توانند موضوع را از طریق شماره 123 ، جهت رسیدگی با مسئولین این اداره درمیان بگذارند.

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار