از انعقاد قرارداد کشت بیش از 46 هزار هکتار زمین زراعی تا دپوی کودهای شیمیایی در انبارهای کلاله!

1403-06-18 02:06:34
0
85

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کلاله از انعقاد قرارداد کشت بیش از 46 هزار هکتار زمین زراعی و دپوی کود های شیمیایی در انبارهای جهاد کشاورزی خبر داد.

 

علی علیزاده با اعلام اینکه در سال زراعی 93 ، برای کشت بیش از 46 هزار هکتار زمین زراعی اعم از گندم ، جو و کلزا با کشاورزان قرارداد منعقد کرده ایم گفت: از این 46 هزار هکتار، بیش از 43700 هکتار گندم ، 1840 هکتار کلزا و 450 هکتار جو کاشته خواهد شد.

وی افزود: 80 درصد زمین های زراعی شهرستان کلاله دیم هستند و برای کشت نیاز به بارش باران است و کشاورزان نیز به این موضوع کاملا واقف هستند.

رئیس جهاد کشاورزی کلاله از افزایش دو برابری نرم توزیع کود نسبت به سال گذشته در بین کشاورزان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به عنایت دولت، تصمیم بر آن است که سهمیه کود کشاورزان به دو برابر قبل افزایش یابد و در حال حاضر به علت عدم وجود نقدینگی ، کشاورزان توان خرید کودهای شیمیایی را ندارند و به همین جهت کدهای شیمیایی در انبارهای جهاد کشاورزی دپو شده اند و لازم به ذکر است امسال نزدیک به 12 هزار تن کود سفید و نزدیک به 4 هزار تن کود سیاه فسفات در بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

علیزاده با تاکید بر لزوم مدیریت زمین های زراعی اظهار کرد: برای سهولت نظارت کارشناسان کشاورزی،در نظر داریم تا زمین های زراعی را بلوک بندی کنیم تا به این وسیله از زمین های کشاورزی بهره برداری بیشتر و بهتری داشته باشیم.

وی اشاره هم به مکانیزاسیون بخش کشاورزی داشت و گفت: در این زمینه 42 فقره جذب تجهیزات مکانیزاسیون داشته ایم و این خود 60 را شامل می شود و همچنین در عرصه مکانیزاسیون کردن آبیاری زمین های زراعی 1704 پرونده تشکیل شده است.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار