بارش 10 میلیمتری باران طی دو روز در کلاله / بارش باران در آیان به 59 میلیمتر رسید

1403-06-18 02:06:34
0
82

رئیس منابع آب  شهرستان کلاله از بارش 10 میلیمتری باران طی دو روز اخیر و همچنین افزایش بارش باران به 59 میلمتر در آبان ماه سال جاری خبر داد.

 

حسین ثابتی پور با بیان اینکه طی ماه اخیر شاهد افزایش بارش نزولات آسمانی در این شهرستان بودیم ، گفت: طی دو روز اخیر 10 میلیمتر باران در این شهرستان بارید.

وی افزود: آبان ماه امسال، 59 میلیمتر بارش در شهرستان کلاله داشتیم درصورتی این مقدار در مدت مشابه سال گذشته  تنها 18/3 میلیمتر بود.

رئیس اداره منابع آب کلاله اشاره ای هم به مقدار بارش باران در مهر ماه داشت و گفت: در مهرماه سال جاری 33/57 میلیمتر بارش باران در شهرستان کلاله داشتیم که در مدت مشابه سال گذشته 63/7 بود و همچنین در دراز مدت(23 ساله) شاخص بارش باران در کلاله 40 میلیمتر اعلام شده است.

وی به بررسی میزان بارش باران در استان گلستان پرداخت و اظهار کرد: با توجه به بررسی های انجام شده از سوی مسئولین ذیربط طی ماه اخیر، علی آباد با 59 میلیمتر بیشترین و گنبد با 25 میلیمتر کمترین میزان بارش باران را داشته اند.

ثابتی پور از ساماندهی نزدیک به 1000 حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: در اطراف شهرستان کلاله نزدیک به 1000 حلقه چاه غیر مجاز حفر شده بود که با دستور مسئولین نسبت به ساماندهی این چاه ها اقدام شد و بیش از 95 درصد از چاه داران در این راستا اقدام کردند.

وی از اختصاص بخشی از آب سد بوستان به اراضی کشاورزی گفت و افزود: سد بوستان گلستان توانایی ذخیره بیش از 41 میلیون مترمکعب آب را دارد و برای آبیاری نزدیک به 700 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان از آب ذخیره شده این سد استفاده خواهیم کرد.

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار