فرماندار کلاله:

همه بسترهای از سرگیری پروازهای فرودگاه کلاله مهیا است

1403-06-18 01:06:02
0
90

فرماندارکلاله: همه بسترهای لازم برای آغاز مجدد پروازهای فرودگاه کلاله مهیا است.

 

به گزارش کلاله خبر، نصرت برزگر  روز گذشته در دیدار رییس فرودگاه و جمعی از مسوولان شهرستان کلاله افزود: این فرودگاه می تواند در توسعه زیرساخت ها و جذب سرمایه گذاران به این منطقه موثر باشد.

وی گفت: فرودگاه ها از با ارزش ترین زیرساخت های جوامع پیشرفته محسوب می شوند که به جهت بهره مندی از پتانسیل های گوناگون در رشد اقتصادی کشورها و کمک به ایجاد توسعه پایدار نقش مهمی ایفا می کنند

فرماندار کلاله با تاکید بر راه اندازی مجدد فرودگاه این شهرستان افزود: این فرودگاه با تاریخچه ای قریب به نیم قرن و وسعتی بالغ بر 300 هکتار یکی از استاندارد ترین فرودگاه های کشور محسوب می شود.

به گفته وی، این فرودگاه می تواند در توسعه گردشگری و رونق بخشیدن به این صنعت موثر باشد..

رییس فرودگاه کلاله با بیان اینکه تمامی امکانات و زیرساخت ها برای انجام پروازهای مسافربری ایمن در این فرودگاه وجود دارد، گفت: علاوه بر این نیز همه امکانات فرودگاهی برای پرواز ایمن هواپیماهای مسافربری از این فرودگاه فراهم شده است.

'ˈ عبدالخلیل صادقی ' افزود: باند فرودگاه کلاله 2 هزار و200 مترطول و 45 متر عرض دارد که توانایی نشست و برخاست هواپیماها تا سطح فوکر100 را دارد.

به گفته وی، باند پرواز، پارکینگ هواپیما، برج مراقبت، آشیانه ایمن، ناوگان ایمنی پرواز، ترمینال مسافربری و ساختمان اداری از جمله امکانات فرودگاه کلاله است.

این فرودگاه در زمینی به مساحت 315 هکتار در سه کیلومتری غرب مرکز شهرستان کلاله قرار دارد.

بیش از 40 میلیارد ریال برای راه اندازی این فرودگاه که 40 سال قدمت دارد، هزینه شده تا تمامی امکانات پروازی اعم از برج مراقبت، ایکس ری، گیت وی، تسمه نقاله کانتر پذیرش مسافر، سالن انتظار، تکنیکال بلاک، باند اپرون، باند تاکسی وی، آشیانه هواپیما و ترمینال آن آماده بهره برداری شود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار