توزیع 20 تن کامپوست قارچ در بین بسیجیان کلاله

1403-06-18 12:06:55
0
82

مسئول بسیج سازندگی سپاه پاسداران کلاله از توزیع 20 تن کامپوست قارچ در بین بسیجیان شهرستان کلاله خبر داد.

 

کریم یوسف زاده در گفتگو با خبرنگار کلاله خبر اظهار کرد: طی روزهای اخیر 20 تن کمپوست قارچ در بین بسیجیان متقاضی پرورش قارچ توزیع شد.

وی با بیان اینکه این افراد برای کاشت ، داشت و برداشت این محصول در کارگاه های آموزشی برگزار شده تمامی نکات لازم را آموخته اند ، افزود: این 20 تن کامپوست قارچ در بین 12 متقاضی بسیجی توزیع شد.

یوسف زاده با اشاره اینکه محل تهیه این کامپوست ها تبریز است گفت: متقاضیان، این کامپوست ها را برای مدتی کوتاه و در جهت آماده شدن آن در مکانی مناسب نگهداری می کنند و با توحه به اینکه کاشت این قارچ ها مستلزم وجود خاک مناسب است، خاک مورد نیاز نیز به زودی تهیه خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه کلاله یادآور شد: جهت مساعدت مالی به متقاضیان کاشت قارچ ، به آنها تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است و برای خرید کامپوست قارچ با هماهنگی های انجام گرفته، هزینه خرید این کامپوست ها از متقاضیان دریافت شده بود.

وی با بیان اینکه گام برداشتن در این عرصه می تواند ما را در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی کمک کند، اذعان داشت: فعالیت در این عرصه باعث اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم می شود و در سطح وسیع تر کشور را از برخی جنبه ها از وابستگی به کشورهای دیگر بی نیاز می کند.

یوسف زاده تاکید کرد: خانواده ها باید تلاش کنند تا قارچ را در برنامه غذایی خود بگنجانند چرا که قارچ به علت داشتن «ژرمانیوم» موجب افزایش انرژی و رفع خستگی در افراد می شود و از جهاتی دیگر باعث سلامتی قلب و بالا رفتن مقاومت بدن در مقابل عفونت های ویروسی می شود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار