حاج دوست محمد آخوند میر حسنی:

امام حسین (ع) احیاگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر است

1403-06-18 01:06:17
0
87

حاج دوست محمد آخوند میر حسنی از علمای اهل سنت بخش گلیداغ شهرستان مراوه تپه : امام حسین(ع) احیا گر فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

 

حاج دوست محمد آخوند در همایش لبیک یا امام حسین(ع) که به همت علمای اهل سنت و اهالی شهر فراغی شهرستان کلاله در مسجد امام رضا(ع) این شهر برگزار شد، با بیان اینکه امام حسین(ع) احیاگر فریضه امربه معروف و نهی از منکر بود، گفت: امام حسین(ع) و برادرش امام حسن(ع) سرور و آقای جوانان اهل بهشت هستند.

وی با اشاره به فداکاری سالارشهیدان افزود: امام حسین(ع) برای احیای واجبات الهی در برابر حاکم ظالم عصر خویش قیام کرد و خود و خانواده خویش را برای زنده نگه داشتن دین اسلام فدا کرد.

دوست محمد آخوند میر حسنی با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر از باقیات و صالحات است که توشه آخرت ما می شود، گفت: مقام معظم رهبری نیز پیرو مکتب و راه امام حسین(ع) است و اطاعت و پیروی از وی امری واجب و ضروری است.

دانلود فایل صوتی سخنرانی حاج دوست محمد آخوند میر حسنی دانلود

حجت السلام علی اکبر براتی دبیر موسسه بین المللی بیداری اسلامی نیز در سخنرانی خود اظهار داشت: دلیل قیام امام حسین(ع)، انحراف مسیر اسلام واقعی و سنت نبوی بود چرا که حکام آن عصر صلاحیت حکومت بر جامعه اسلامی را نداشتند و دین را ابزاری برای مطاع خود ساخته بودند.

وی افزود: با نگاهی به شرایط امروز در می یابیم که گروهایی همچون داعش نیز با انحراف از اسلام اصیل و سنت نبوی، ریختن خون مسلمان را مباح می دانند و برای رسیدن به مقاصد خود از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

دبیر موسسه بین المللی بیداری اسلامی تاکید کرد: امروز دشمن درصدد است تا اسلام هراسی را در جامعه بشری نهادینه کند و برای رسیدن به این مقصود، از گروه های منحرف استفاده می کند تا از نفوذ اسلام در بین بشریت جلوگیری کند و تا حدی در این موضوع موفق هم شده است.

عبدالکریم رجبی نماینده شهرستان کلاله نیز در حاشیه این مراسم در گفتگویی اظهار کرد: حماسه ماندگار عاشورا درس های فراوانی داشت و امر به معروف و نهی از منکر که یکی از عوامل قیام امام حسین(ع) بود، ضرورت جوامع اسلامی است.

وی افزود: شجاعت ، فداکاری و ایثار از آموزه های دیگر حماسه عاشورا است و باید هر سال بیشتر از سال های گذشته در احیای این حماسه تلاش شود.

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار