گزارش ویژه کلاله خبر:

دادستان گلستان: با زمین خواران استان گلستان برخورد قاطع می شود

1403-06-26 07:06:20
0
71

دادستان کل استان گلستان : با دست اندازی در بیت المال و تصرف منابع طبیعی در جای جای استان گلستان برخورد قاطع می شود.

 

به گزارش کلاله خبر، سید مصطفی حقی دادستان در جمع برخی از خبرنگاران استان گلستان با بیان اینکه دادستانی استان گلستان با پدیده زمین خواری و دست اندازی در بیت المال با جدیت برخورد می کند ، گفت: این موضوع علاوه بر مرکز استان در شهرهای دیگر این استان با جدیت تمام از سوی مسئولین قضایی پیگیری خواهد شد و با افراد خاطی برابر قانون برخورد می شود.

وی افزود: برخی با لابی گری توانسته اند وام های کلان دریافت کنند و طی بررسی های انجام شده این افراد به برگرداندن بیت المال مبادرت نکرده اند و بزودی دادستانی با شناسایی این افراد با آنها برخورد قاطع خواهد داشت و با روسای بانک هایی که مبادرت به دادن اسامی این افراد نمی کنند طبق قانون برخورد می کنیم.

حقی تاکید کرد: دادستان در پیگیری تخلفات و جنایات اختیارات زیادی دارد و عدم رسیدگی به موضوعی از سوی یک دادستان نشانه کم کاری وی است نه محدودیت اختیاراتی.

دادستان کل استان گلستان اظهار کرد: زیر چتر سبز گلستان فقر خوابیده است و این هم به علت بودن بیت المال در دست افرادی خاص است که با گرفتن وام های کلان ، فرصت اشتغالزایی و ازدواج جوانان را از آنها گرفته اند و باید این وام ها توسط دادستانی به دست مردم عادی برگردد چرا که دادستانی مال مردم است و بوسیله قانون حق مردم گرفته می شود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: باید دادسراها و مکان های انتظامی امن ترین مکان برای مردم باشند و این مهم زمانی محقق می شود که طرح تکریم از ارباب رجوع به درستی در این مکان ها انجام گیرد.

این مسئول قضایی با تاکید بر اینکه با ارازل و اوباش و فروشندگان مواد مخدر باید برابر قانون و قاطعانه برخورد شود ، افزود: قانون باید بازدارنده باشد و این امر مستلزم اجرای قوی حکم است و ما به دنبال احقاق حق هستیم نه فصل خصومت و در این راستا با هیچ کس تعارف نداریم.

وی اشاره هم به وضعیت زندانیان در زندان داشت و گفت: در زندان ها زمینه های آموزش حرفه های شغلی به زندانیان مهیا شده است تا به این وسیله بتوانیم آنها را برای اشتغالزایی در خارج از زندان آماده کنیم.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار