ابتلای 21 نفر به بیماری تب مالت در کلاله

1403-06-26 07:06:13
0
78

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان کلاله از مبتلا شدن 21 نفر به بیماری تب مالت طی هفت ماه از سال 93 خبر داد.

 

به گزارش کلاله خبر، علی ساور علیا در کارگروه سلامت شهرستان با بیان اینکه طی هفت ماه از سال 93، 21 نفر مبتلا به بیماری تب مالت شدند ، گفت: تمامی این افراد تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفتند و درمان شدند.

وی تاکید کرد: مصرف کنندگان شیر حتما باید قبل از مصرف به مدت 5 دقیقه آن را بجوشانند تا به این وسیله باکتری عامل بیماری تب مالت از بین برود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کلاله افزود: هر ساله دامداران اقدام به واکسیناسیون دام های خود بر علیه بیماری تب مالت می کنند ولی امسال شاهد افزایش ابتلای انسان ها به این بیماری بودیم.

ساورعلیا اشاره ای هم به تعداد گزش های انسانی توسط حیوانات داشت و گفت: طی این هفت ماه 402 مورد گزش داشتیم، در صورتی که سال گذشته این رقم 404 مورد بود و برای واکسیناسیون و درمان این 402 مورد نزدیک به 402 میلیون تومان هزینه شد.

وی در ادامه به راهکارهای پیشگیری از اینگونه حوادث پرداخت و تاکید کرد: باید اقدامی جدی از سوی مسئولین ذیربط برای مقابله با سگ های ولگرد صورت گیرد تا در آینده شاهد کاهش گزش های انسانی توسط حیوانات باشیم.

وی همچنین از بیمار آنفولانزا گفت و افزود: همه تلاش ما بر این است تا حداقل واکسن مورد نیاز برای افراد در معرض خطر این بیماری تامین شود و در سال جاری تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلای شخصی به بیماری آنفولانزا گزارش نشده است.

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار