مسئول بسیج سازندگی سپاه کلاله:

نقش فرش ایرانی را در جهان پر رنگتر می کنیم

1403-06-26 07:06:06
0
79

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان کلاله : نقش فرش ایرانی را در جهان از گذشته پر رنگتر خواهیم کرد و هنر ایرانی را به رخ جهانیان می کشیم.

 

کریم یوسف زاده با بیان اینکه در حال حاضر فرش دستباف جای خود را به فرش های ماشینی داده است ، گفت: باید تلاش کنیم هنر فرش دستباف را به صنعت قالی بافی ایران برگردانیم تا بتوانیم باری دیگر و بیشتر از گذشته این هنر را جهانی کنیم.

وی افزود: ورود به این عرصه و پر رنگ کردن نقش فرش دستباف ایرانی در جهان ، همت کارشناسان و قالیبافان را می طلبد و در کنار این ها باید از این صنعت حمایت شود که این موضوع نیز توجه مسئولین را خواهد طلبید.

مسئول بسیج سازندگی سپاه کلاله تاکید کرد: به گفته برخی از کارشناسان فرش ، فرش ایرانی برای پیشرفت هنر ایرانی باید همچون گذشته با کیفیت باشد و همچنین قلیبافان نیز همچون گذشتگان باید قوی تر به این فعالیت هنری بپردازند.

یوسف زاده شناسایی بازار هدف ، ارتقاء سطح کیفی بافت ، نظارت مستمر ، خودباوری و حس وطن پرستی را 4 عامل موفقیت در این عرصه برشمرد.

این مسئول با بیان اینکه فرش ایرانی برای پیشرفت و همچنین بازگشت به کیفیت قبلی خود جای کار زیادی دارد ، گفت: در راستای اهداف یاد شده و همچنین هدف اصلی یعنی همان اقتصاد مقاومتی ،سپاه نیز در این عرصه ورود پیدا کرده و در این زمینه به حمایت قالیبافان می پردازد تا علاوه بر ایجاد اشتغال برای مردم، فرش ایرانی نیز به اهداف مدنظر برسد.

وی اظهار کرد: حمایت های سپاه در این زمینه جنبه های مختلف را دربر می گیرد و تاکنون با همکاری دیگر شرکت های فعال در زمینه قالی بافی، یک کارگاه آموزشی قالی بافی و با حضور کارشناسان فرش در شهرستان کلاله برگزار شده است و در این کارگاه بسیاری از نکات فنی در بافت یک فرش دستباف به قالیبافان آموزش داده شد و همچنین در این کارگاه بر اینکه این هنر می تواند اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای مردم ایجاد کند، تاکید شد.

یوسف زاده در پایان گفت: یکی دیگر از جنبه های حمایتی سپاه پاسداران، حمایت مالی در این زمینه با واگذاری وام های قرض الحسنه است که در صورت تامین اعتبارات، این تسهیلات به قالیبافان پرداخت می شود.




 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار