محکومیت حکم اعدام آیت الله نمر از سوی علمای اهل سنت ترکمن صحرا

1403-07-03 09:07:10
0
41

امام جمعه ی قازانقایه گفت :حکم اعدام برای آیت الله نمر توسط دولت عربستان خارج از شریعت اسلام صادر شده است.

 

به گزارش کلاله خبر، به نقل از سایت اترک،‌ بعد از اعلام صدور حکم اعدام برای عالم روحانی شیعه در عربستان واکنشهای زیادی در سراسر جهان علیه این حکم صورت گرفت.

در همین رابطه گفتگویی با حاج ناصر آخوند قزل ، امام جمعه ی قازاقایه انجام دادیم .

 

اترک: نظر علمای اهل سنت منطقه ی ترکمن صحرا در خصوص حکم اعدام دولت عربستان برای یک عالم دینی چیست؟

 

امام جمعه ی قازانقایه : در اسلام برای صدور حکمهایی همچون اعدام ،‌شرایط و دستورات خاصی وجود دارد و باید آن شرایط وجود داشته باشد که بتوان حکم اعدام را صادر نمود.

 

در خصوص صدور حکم اعدام برای آیت الله نمر ، ایشان فقط حرف حقی زده اند و حمایت ایشان نیز از حرکت به حق مردم و حقوق به حقه ی آنها بوده و در هیچ جای شریعت اسلام برای گفتن و حمایت کردن از حق و حقیقت حکم اعدام صادر نشده و از نظر ما این حکم خارج از شریعت اسلام صادر شده است.

 

آیت الله نمر از حرکتهای به حق مردمی دفاع کرده اند و این جرم نمی باشد.

 

اترک:صدور احکامی اینچنینی توسط دولت عربستان برای چیست و چه معنایی دارد؟

 

امام جمعه ی قازانقایه:این قبیل احکام در این زمان جز تبعیت بی چون و چرا از آمریکا و غرب که دشمنان سرسخت اسلام هستند نیست و دولت عربستان آگاهانه و یا ناآگاهانه و زیر فشار غرب و آمریکا به صدور چنین احکامی دست زده اند .

 

ما از دولت آمریکا و غرب می پرسیم : چرا سران این دولتها در خصوص حکم اعدام یک قاچاقچی یا یک تروریست دست به جنجال رسانه ای و تحریم و ...می شود ولی در مقابل احکامی اینچنینی نه تنها حرفی نمی زند و اعتراضی هم نمی کند، بلکه گویی با لذت نشسته و از شعله ور شدن آتش اختلاف بین مسلمانان لذت می برد.

 

اترک : جامعه ی اسلامی ، امروز به چه چیزی نیاز دارد؟

 

امام جمعه ی قازانقایه : امروز جامعه ی اسلامی در سراسر جهان به وحدت نیاز دارد . آمریکا با استفاده از ایجاد شکاف و تفرقه بین شیعه و اهل سنت قصد از بین بردن اسلام و سرزمینهای اسلامی را دارد.جامعه ی اسلامی و سران حکومتهای اسلامی باید عاملهای اختلاف را شناخته و نگذارند که این عوامل بین آنها اثر بگذارد.

 

ما قویا و شدیدا صدور حکم اعدام برای این عالم دینی را محکوم کرده و از دولت عربستان می خواهیم این عالم روحانی را سریعا آزاد نماید و با این کار در این زمان خاص باعث شکست طرحهای اختلاف افکنی غرب و آمریکا شود.

 

سایت خبری اترک نیز این اقدام صهیونیست شادکن دولت سعودی را محکوم کرده و از دولت عربستان می خواهیم که هرچه سریعتر حکم آزادی آیت الله نمر را صادر نماید.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار