کارت ملی هوشمند و پول هنگفتی که در جیب صاحبان مراکز اینترنتی و عکاسی ها ریخته می شود

1403-06-26 07:06:28
0
75

با وجود توافقات انجام شده بین ثبت احوال و مسئولین ذیربط نظارت بر بازار، باز هم برخی مراکز اینترنتی برای ثبت نام کارت ملی هوشمند، هزینه چند برابری دریافت می کنند.

 

به گزارش کلاله خبر، با شروع ثبت نام تعویض کارتهای ملی با کارت های ملی هوشمند، با وجود اینکه توافقاتی بین ثبت احوال و مسئولین ذیربط کنترل بازار انجام گرفته است، باز هم شاهد دریافت هزینه های چند برابری جهت ثبت نام کارت ملی هوشمند از سوی مراکز اینترنتی هستیم.

در این راستا گفتگویی با علی نجاتی فر رئیس ثبت احوال شهرستان کلاله داشتیم و وی با بیان اینکه تعداد متقاضیان دریافت کارت ملی هوشمند از 300 نفر در ماه به 120 نفر کاهش یافته است، گفت: در جلسه بین نماینده صنعت معدن و تجارت و نماینده فرمانداری به نرخ های مصوب تاکید شده است و یکی از مصوبات این جلسه نیز حول این محور بود.

وی افزود: نرخ مصوب برای ثبت نام و وقت گیری برای حضور متقاضی به ثبت احوال حداقل 1000 تومان و حداکثر 1500 تومان می باشد و همچنین نرخ مصوب عکاسی ها نیز حداقل 2000 تومان و حداکثر 2500 تومان است.(به همراه سی دی ) ولی متاسفانه هنوز شاهد دریافت هزینه های بالا از سوی برخی از مراکز اینترنتی و عکاسی ها هستیم که گاهی اوقات این نرخ ها از 4000 تومان نیز تجاوز می کند.

رئیس اداره ثبت احوال کلاله گفت: بزودی جلسه ای دیگر با مسئولین ذیربط خواهیم داشت و در این جلسه بر نظارت بیشتر بر این موضوع تاکید خواهد شد.

خرمالی رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان کلاله نیز در گفتگویی با بیان اینکه این نمایندگی آماده دریافت شکایات مردمی است ، گفت: پس از جلسه مشترک بین نماینده ثبت احوال و نماینده فرمانداری کلاله ، نرخ مصوب برای ثبت نام و وقت گیری و همچنین مبلغ دریافتی توسط عکاسی ها ، ابلاغ شد.

وی افزود: کلیه مراکز اینترنتی و عکاسی ها بازرسان خاص خود را دارند و این بازرسان از مراکز یاد شده بازرسی بعمل می آورند.

وی اظهار کرد: امروز کمیته نرخ گداری این شهرستان در موارد مختلفی نرخ گذاری کرد و به زودی نرخ های مصوب به مراکز مدنظر ابلاغ خواهد شد.

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار