رئیس پلیس راهور گلستان:

گلستان رتبه اول تصادفات موتوری را دارا است

1403-06-26 07:06:46
0
84

رئیس پلیس راهور گلستان از رتبه اول استان گلستان در سوانح موتوری خبر داد.

 

سرهنگ قدمی در مراسم واگذاری 360 کلاه ایمنی به موتورسواران شهرستان کلاله با بیان اینکه در زمینه تصادفات منجر به مرگ در استان گلبستان با مشکلات جدی روبرو هستیم ، گفت: استان گلستان طی دو سال اخیر رتبه اول تصادفات موتوری و غیر موتوری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در سال 93 با اینکه تعداد تصادفات موتوری نسبت به سال 92 کاهش یافته است ، ولی باز هم این استان در زمینه تصادفات موتوری رتبه اول کشوری را دارا است.

رئیس پلیس راهور استان گلستان از وجود بیش از 200 هزار موتور سیکلت در استان گلستان خبر داد و گفت: از بین این دارندگان موتور سیکلت تنها 5 درصد دارای گواهینامه رانندگی موتور سیکلت هستند و نزدیک به 95 درصد بدون مجوز رانندگی، از موتور سیکلت استفاده می کنند.

قدمی تاکید کرد: مرگ ، خطری است که در کمین موتور سواران است و استفاده از کلاه ایمنی می تواند تاثیر بسزایی در کاهش تعداد مرگ و میر ها در تصادفات موتوری داشته باشد.

وی یادآور شد: در سال گذشته 50 درصد تصادفات مربوط به تصادفات موتوری بود و در سال جاری عدد یاد شده به زیر 50 درصد رسید و این نشانگر این است که رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی توجه بیشتری نسبت به گذشته دارند.

گفتنی است در سال 92، 307 نفر بر اثر سوانح رانندگی در استان گلستان جان باختند و از این بین 129 نفر آنها راکبین موتور سوار بوده اند که میانگین سنی آنها 30 سال بوده است.

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار