بی آبی شهروندان کلاله ای در روز عید نیز رقم خورد !

1403-06-26 07:06:28
0
77

در روز عید قربان نیز شاهد کاهش فشار آب و حتی قطعی آب شرب در برخی نقاط شهر کلاله بودیم.

 

به گزارش کلاله خبر،برخی از شهروندان شهر کلاله در روز عید قربان نیز با بی آبی روبرو شدند و این موضوع باعث مشکلات زیادی برای آنها شد.

در این راستا با ابراهیمی رئیس اداره آب شهر کلاله گفتگویی داشتیم و وی در پاسخ به خبرنگار ما گفت: با کاهش آب های زیرزمینی که آنهم به دلیل کاهش نزولات آسمانی و همچنین استفاده بیش از حد برخی کشاورزان از این منابع می باشد، با کاهش دبی چشمه آقسو و چاه های تامین آب شرب کلاله روبرو شدیم.

وی افزود: در کنار این مشکلات، افزایش مصرف آب شرب شهروندان نیز بر افزایش این مشکلات تاثیر زیادی داشت ؛ تا آنجایی که به علت افزایش مصرف، در برخی از نقاط شهر با کمبود آب شرب مواجه شدیم.

رئیس اداره آب شهر کلاله یادآور شد: در حال حاضر آب شرب شهر کلاله از چهار حلقه چاه و یک چشمه (چشمه آقسو) تامین می شود و در تابستان سال جاری دبی آب این چشمه به شدت کاهش یافت و این روند همچنان ادامه دارد و در صورت خارج شدن یکی از چاه ها از چرخه ، با مشکلات زیادی روبرو خواهیم بود.

گفتنی است حسین ثابتی رئیس اداره منابع آب کلاله در گفتگو با خبرنگار ما از آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از چشمه «آق‌سو» به مخزن 5 هزار متر مکعبی کلاله و اجرای خط انتقال اضطراری منطقه «کوسه» به منظور تامین آب شرب شهروندان کلاله در دوره اضطراری، و همچنین در صورت تامین اعتبارات از ایجاد تصفیه خانه در این شهر خبر داده بود.

همچنین باید گفت که این شهر نیاز محرزی به حفر چاه های تامین آب شرب دارد چرا که طبق گفته رئیس اداره آب کلاله در صورت خارج شدن یکی از چاه های تامین آب شهر، این شهر با مشکل بی آبی روبرو می شود و مرتفع کردن چنین مشکلی تلاش مسئولین برای جذب اعتبارات در این زمینه را می طلبد.


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار