2900 دانش آموز ابتدایی در گلستان ثبت نام نکردند

1403-06-29 12:06:59
0
77

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گلستان از عدم ثبت نام 2900 دانش آموز در مقطع ابتدایی خبر داد.

 

فرج الله رزاقی در ارزیابی طرح شناسایی خانه به خانه بازماندگان تحصیلی در روستای روشن دره شهرستان کلاله در گفتگو با خبرنگار کلاله خبر گفت: طی بررسی های انجام گرفته تا کنون نزدیک به 2900 دانش آموز مقطع ابتدایی ثبت نام نکرده اند که از این بین 800 دانش آموز پایه اول تحصیلی می باشند.

وی در تشریح این موضوع چنین گفت: با بررسی های آماری پیش بینی شده ، اتنظار می رفت 179674 دانش آموز در مقطع ابتدایی ثبت نام کنند ؛ ولی از این میان 176774 دانش آموز ثبت نام کرده اند و این آمار نشان دهنده ی عدم ثبت نام 2900 نفری دانش آموزان است.

رزاقی اظهار کرد: طی بررسی های انجام گرفته این عدم ثبت نام می تواند به مهاجرت خانواده ها به استانهای دیگر و بخشی نیز مربوط به عوامل فرهنگی خانواده ها باشد و همچنین در برخی خاواده ها اشتغال دختران و پسران عاملی دیگر در بروز چنین مسئله ای است.

معاون آموزش ابتدایی استان گلستان با اشاره به حمایتهای در نظر گرفته شده برای این دانش آموزان افزود: آموزش و پرورش در حال بررسی علل این مسئله در خانواده ها است و پس از مشخص شدن علل آن ، در جهت حمایت از دانش آموزان ثبت نام نکرده حمایت هایی به تناسب مشکل خانواده ها از سوی آموزش و پرورش انجام می گیرد.

این مسئول از حل مشکل کمبود معلم در مقطع ابتدایی خبر داد و گفت: با فراهم سازی بسته های حمایتی اعم از خرید خدمت آموزشی، سرباز معلمی و بکارگیری معاونین آموزشگاه ها و واگذاری شیفت های تحصیلی مخالف به افراد جوان و توانا ، این مشکل مرتفع شد.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار