رئیس منابع آب شهرستان کلاله:

آب چشمه آقسو بیش از 62 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد

1403-06-29 12:06:56
0
79

رئیس اداره منابع آب شهرستان کلاله از تحت پوشش قرار گرفتن بیش از 62 هزار نفر با انتقال آب چشمه آقسو به کلاله خبر داد.

 

حسین ثابتی با بیان اینکه امسال با کاهش نزولات آسمانی با مشکلات آبی عدیده ای در شهرستان کلاله دست و پنجه نرم کردیم، از آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از چشمه «آق‌سو» به مخزن 5 هزار متر مکعبی کلاله و اجرای خط انتقال اضطراری منطقه «کوسه» خبر داد و گفت: به منظور تامین آب شرب شهروندان کلاله در دوره اضطراری، اجرای عملیات خط انتقال به طول 9 کیلومتر در حال اجرا است.

وی هزینه اجرای این طرح را 20 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: محل تامین اعتبار آن ملی استانی است که در سال 1394 به بهره‎برداری می‎رسد و در صورت استمرار تامین اعتبار لازم، تصفیه‎خانه این طرح هم در سال 1393 اجرایی خواهد شد.

رئیس اداره منابع آبی کلاله تاکید کرد: این تصفیه‎خانه در صورت بهره‎برداری در شبانه‌روز 8 هزار و 640 مترمکعب آب در اختیار مردم قرار می‎دهد.

ثابتی با اشاره به طرح آبرسانی به شهر کلاله، تصریح کرد: طرح آبرسانی شهر کلاله در افق 1415، بالغ بر 62 هزار و 415 نفر را تحت پوشش خود قرار می‎دهد.

وی در خصوص مشخصات فنی طرح فوق گفت: در نظر است 6 حلقه چاه عمیق حفر و تجهیز شوند و خطوط جمع‎آوری چاه‎ها و خط انتقال از چاه‎ها و چشمه «آق‎سو» به طول 53 کیلومتر به اجرا در آید.

این مسئول اضافه کرد: احداث 7 هزار و 500 متر مکعب مخازن ذخیره، تصفیه‎خانه در محل پایین‎دست چشمه «آق‎سو» و ایستگاه پمپاژ از برنامه‎های دیگر این طرح هستند.

گفتنی است آب شرب شهر کلاله در حال حاضر توسط یک دهنه چشمه به نام «آق‎سو» و چهار حلقه چاه عمیق که در محدوده شهر قرار دارند، تامین می‎شود و با توجه به اینکه در حال حاضر روستاها بالا دست شهر کلاله و همچنین ساکنین مجتمع نشین شهرک امام حسین (ع) با مشکل کاهش فشار آب روبرو هستند، حفر چاههای عمیق برای این شهر از الزامات می باشد چرا که برخی از ساکنین به علت کاهش فشار آب از ساعت 14 تا 24 شب در طبقات دوم به بعد آب شرب ندارند و این مهم تلاش و پیگیری مسئولین ذیربط را می طلبد.



نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار