سرپرست شبکه بهداشت کلاله:

رشد جمعیت در کلاله نسبت به دیگر شهرهای گلستان، روند صعودی دارد

1403-06-29 12:06:57
0
75

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان کلاله گفت : رشد جمعیت در شهرستان کلاله نسبت به شهرهای دیگر استان گلستان بهتر است و روند صعودی دارد.

 

به گزارش کلاله خبر، به مناسب هفته دفاع مقدس، نشستی با موضوع بررسی راهکارهای افزایش جمعیت با حضور تعدادی از کارکنان ستادی و بهورزان وکاردانهای بهداشت خانواده در شبکه و مرکز بهداشت شهرستان کلاله برگزار شد.

در این نشست مهندس شمس الدین کر با بررسی راهکارهای افزایش جمعیت گفت : وضعیت رشد جمعیت شهرستان کلاله نسبت به چند شهر استان بهتر می باشد و طبق گزارشات آماری بدست آمده سن ازدواج در بین جوانان بالا رفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه سن ازدواج در بین جوانان بالا رفته است ، بهترین زمان بارداری زوجها در سن 18 تا 35 سالگی است.

کر یادآور شد: ازدواج در سال 1392 در استان گلستان 21403 مورد بوده که از این بین 1986 مورد در شهرستان کلاله صورت گرفته  که سهم استان گلستان 76/2 درصد می باشد.

سرپرست شبکه بهداشت کلاله  در مورد روند ازدواج در فاصله سالهای 92-85 توضیحاتی داد و گفت: این روند نشان دهند کاهش تعداد ازدواج ها در بین جوانان را می باشد که به تبع آن شاهد کاهش چشم گیر رشد جمعیت خواهیم بود.

وی مهمترین  مهمترین دلایل افزایش سن ازدواج و باروری را تغییرات فرهنگی و تغییر در دیدگاه جوانان نسبت به موضوع ازدواج و کیفیت زندگی ، مشکلات اقتصادی ، میل به ارتقای سطح تحصیلات بالاخص در دختران ، اشتغال بانوان و تعارضات موجود با ازدواج و فرزند آوری در بخش های دولتی و خصوصی و شهرنشینی و تغییر سبک زندگی برشمرد.

در پایان سرپرست شبکه بهداشت کلاله در خصوص تاثیر آموزش مهارتهای زندگی و تقویت مراکز آموزشی هنگام ازدواج در افزایش تحکیم بنیان خانواده و رفع مشکلات و معضلات اجتماعی و افزایش تمایل به فرزند آوری تاکید کرد و گفت: فرزند آوری زوجهای جوان باعث افزایش نسل جوان در آینده نظام خواهد شد و  جامعه از روبه پیری رفتن نجات می یابد.


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار