وجود تعداد زیادی از مادران باردار پرخطر در کلاله

1403-06-29 12:06:57
0
512

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان کلاله از وجود تعداد زیاد از مادران باردار پرخطر در شهرستان کلاله خبر داد.


به گزارش کلاله خبر، مهندس شمس الدین کر در جلسه هماهنگی با پزشکان خصوصی شهرکلاله که با موضوعات ارائه خدمات به مادران باردار ، اطلاع رسانی زایمان های خارج بیمارستانی و گزارش کودکان نیازمند برگزار شد، از وجود موارد زیادی از مادران باردار پر خطر در شهرستان کلاله خبر داد.

وی با اشاره به وجود موارد زیادی از بارداریهای پر خطر در شهرستان ، خواستار یاری هر چه بیشتر بخش خصوصی شد و بر ضرورت اطلاع رسانی به موقع مادران باردار پر خطر و زایمان های خارج بیمارستانی تاکید نمود.

در ادامه خانم حیدری سرپرست واحد سلامت خانواده و جمعیت شهرستان ضمن ارائه شاخص های مراقبتی زنان باردار شهرستان و میزان مرگ مادر باردار درکشور و استان ، به بیان حدود انتظار از بخش خصوصی در ارائه خدمات به مادران باردار پرداخت و بربایگانی نمودن خدمات ارائه شده به مادران باردار در مطب ها تاکید کرد.

در پایان این جلسه خانم ادیب کارشناس برنامه کودکان شهرستان ، با بیان شاخص های مرگ و میر کودکان و نوزادان از پزشکان خصوص در زمینه پیشگیری و کاهش مرگ و میر کودکان و مادران باردار پرخطر در سطح شهرستان کلاله مساعدت پزشکان خصوصی شهرستان را خواستار شد.

گفتنی است طبق آمار اعلام شده در ماه های گذشته توسط مسئولین مرکز بهداشت و درمان شهرستان کلاله، بیش از 2 هزار مادر باردار در شهرستان کلاله وجود دارد و از این بین بیش از 70 نفر آنها مادارن باردار پرخطر هستند.



نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار