رئیس دامپزشکی کلاله: 8 متخلف بهداشتی جریمه شدند

1403-06-29 02:06:08
0
76

سرویس اجتماعی: رئیس دامپزشکی شهرستان کلاله از جریمه نقدی 8 متخلف بهدااشتی در این شهرستان خبرداد.

 

به گزارش کلاله خبر، دکتر فرهاد تکه در جلسه کارگروه بهداشت شهرستان کلاله با بیان اینکه تاکنون 17 مرکز فروش مرغ های زنده غیر قانونی در این شهرستان شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند ، گفت: از این 17 مورد تاکنون 8 مورد آنها توسط مراجع ذی صلاح جریمه نقدی شده اند و بقیه نیز به زودی احکام آنها صادر می شود.

مهندس اراز گل قرنجیک کارشناس جهاد کشاورزی کلاله نیز از تولید کاملا بهداشت سبزیجات در این شهرستان خبر داد و گفت: بازرسی کارشناسان طی یکی دو سال گذشته که مورد تایید مرکز بهداشت و درمان کلاله بوده ، حاکی از آن است که تولید و پرورش سبزیجات در این شهرستان بصورت بهداشتی است و آب مورد استفاده برای آبیاری سبزی ها عاری از هرگونه آلودگی می باشد.

شمس الدین کر سرپرست مرکز بهداشت این شهرستان نیز با توجه به نزدیکی شروع سال تحصیلی از آموزش و پرورش خواست تا در نظافت مدارس روستایی فاقد خدمتگزار از دانش آموزان استفاده نشود .

وی افزود: وجود حدود 20 هزار دانش آموز در این شهرستان ، نگاه مرکز بهداشت را برای ارتقای سلامت و حضور متحصصین بهداشتی در مدارس برای اقدامات پیشگیرانه ضروری کرده است.

کر یادآورشد: 14 مرکز آموزشی در این شهرستان فاقد لوله کشی آب شرب می باشد که این مهم توجه آموزش و پرورش را می طلبد.

نصرت برزگر فرماندار کلاله نیز در این جلسه یا تاکید بر اهمیت سلامت و بهداشت در جامعه گفت: ارتقای آگاهی با توسعه آموزش بدست می اید که قطعا در عرصه بهداشت و سلامت بدست آمدنی است .

وی افزود: حضور برخی از متخصصین در مراکز آموزشی بخصوص شبانه روزی ها و تاکید به ذختران برای معاینه دوره ای و پاسخ به سوالات ،نقش تاثیرگذاری در پیشگیری ها خواهد داشت.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار