سرویس اجتماعی:

کودک 8 ساله دیالیزی در انتظار نیم نگاه فرماندار جوان کلاله

1403-06-29 03:06:59
0
67

سرویس اجتماعی: سجاد، کودک 8 ساله دیالیزی در انتظار نیم نگاه فرماندار شهرستان کلاله است.

 

به گزارش کلاله خبر، آخرین اقدام محمد تقی قزلسفلی فرماندار سابق کلاله و در سمت فرماندار شهرستان کلاله اقدامی انسان دوستانه (کمک به کودک دیالیزی به نام سجاد) بود.

سجاد کودکی 8 ساله است که در یک سالگی دچار مشکل کلیوی شد و به ناچار و به دلیل نبود امکانات دیالیز کودکان در استان گلستان ، خانواده وی برای درمان کودک مریض خود با فروش تمامی زندگی خود به بابل کوچ کردند و در خانه ای محقر و نامناسب از نظر بهداشتی اسکان یافتند.

بالاخره بعد از مدتها برخورد سجاد با یک روحانی زندگی وی را متحول کرد که ماجرای دیدار وی با این روحانی اینگونه بود که حاج کمیل نظافتی در دیدار خود از بیماران بیمارستان بابل(طبق عادت همیشکی وی) با این کودک برخورد می کند که از نظر وضع روحی و جسمی در شرایط مناسبی قرار نداشت ؛ این روحانی در گفتگویی با سجاد از وی تنها آرزوی او را می پرسد که در جواب پاسخ "آرزو دارم دیگر مجبور نباشم درد آمپول را تحمل کنم"، را دریافت کرد.

این جواب کودک دیالیزی باعث ایجاد بحرانی در این روحانی می شود تا آنجا که وی تصمیم به اهدای کلیه ی خود می گیرد و بعد از انجام آزمایشات مختلف ، کلیه خود را به سجاد می بخشید.

چیزی نگذشت که به دلیل نامناسب نبودن منزل مسکونی این خانواده، کودک دچار عفونت مجاری ادرای می شود و این مشکل باعث استفاده وی از سند برای دفع ادرار خود می شود و این روحانی فداکار برای جلوگیری از بیماری های عفونی دیگر این کودک ، تنها ماشین خود را می فروشد و خانه ای برای خانواده وی رهن می کند.

اما ماجرای فرماندار سابق کلاله ، سجاد و حاج کمیل از آنجا آغاز می شود که حاج کمیلی نظافتی در مصاحبه با خبرنگار سایت کناره استان گلستان از مسئولین استان گلستان و مسئولین شهرستان کلاله در خصوص عدم توجه آنها به وضعیت چنین کودکی گلایه کرده بود.

در پی انتشار این مصاحبه در سایت کلاله خبر، فرماندار کلاله با سماجت خود جاج کمیل نظافتی که در آن زمان در حال رفتن به زیارت امام رضا(ع) با پای پیاده بود، را به کلاله کشاند و این موجب شد که خانواده این کودک نیز برای دیدن فرماندار کلاله به کلاله بیایند.

درآخرین روزهای خدمت محمدتقی قزلسفلی در سمت فرمانداری کلاله ، جلسه ای با حضور خانواده نادری ، مسئول جمع آوری کمک های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) و دکتر پالیده رئیس بیمارستان کلاله تشکیل شد که پس از جلسه ای چند ساعته قرار بر این شد که دکتر پالیده با گروه خیرین شهرستان گنبد رایزنی هایی را انجام دهد تا هفته آینده این گروه به فرمانداری کلاله بیایند و درحضور خانواده سجاد ، تصمیماتی خیرخواهانه برای این کودک گرفته شود.

همچنین از جمله مصوبات دیگر این جلسه رایزنی دکتر پالیده و فرماندار کلاله با دکتر ریاحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در خصوص مشکل سجاد و پیدا کردن روزنه ای پزشکی برای کمک به وی بود.

اما بیشترین و مهمترین نقش را آخوند کوچک نژاد در این جلسه ایفا کرد و با گفتگو با مدیرکل زکات استان گلستان قرار بر این شد که وی مبلغ قابل توجهی که بتواند مشکلات کنونی و آینده این خانواده را حل کند را از محل زکات شهرستان کلاله اختصاص دهد.

چند روز این جلسه گذشت وخیلی امیدواری ها و امیدها در دل خانواده نادری زنده شد ، تا اینکه فرماندار کلاله تغییر کرد و نصرت برزگر به عنوان فرماندار کلاله منصوب شد.

اخیرا مطلع شدیم این خانواده از روی دست تنگی دیگر قادر به تهیه کیسه سند این کودک نیستند و بر آن آمدیم که ادامه کارخیرخواهانه محمد تقی قزلسفلی را به فرماندار جوان کلاله پیشنهاد کنیم و با توجه به شناختی که از فرماندار جدید داریم ، می دانیم امیدهای این خانواده به نامیدی تبدیل نمی شود.

مطالب مرتبط:

سجاد با دلی ریش ریش به آغوش فرماندار کلاله آمد / همدلی روحانیت تشیع و تسنن در کمک به یک کودک / ناگفته های حاج کمیل در این سایت

سماجت فرماندار کلاله حاج کمیل را به کلاله کشاند / گفتگو تلفنی فرماندار با سجاد ، کودک 8 ساله دیالیزی + تصاویر

گلایه حاج کمیل از استاندار گلستان و مسئولین شهر کلاله



 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار