نخستین رزمایش جنگ سایبری در دانشگاه‎های گلستان

1403-07-02 01:07:29
0
41

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گلستان از نخستین رزمایش جنگ سایبری در دانشگاه‎های استان همزمان با هفته بسیج خبر داد.


 رزمایش جنگ سایبری برای نخستین بار از سوی بسیج دانشجویی استان طراحی شده و در این حوزه سعی خواهیم کرد تا به صورت تخصصی از دانشگاه علمی کاربردی نیز کمک بگیریم.

وی تصریح کرد: همان طوری که رهبر معظم انقلاب دانشجویان را مخاطبان اصلی در جنگ نرم و از آنها به عنوان افسران این عرصه یاد کردند ما نیز به فرمان رهبر فرزانه‎مان لبیک گفته و بنا داریم تا جدی‎تر در این میدان حاضر شویم.

رزمایش جنگ سایبری به صورت آفندی، پدافندی و محتوایی دنبال می‎شود

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گلستان متذکر شد: دشمن در سال‎های اخیر به خصوص در سال جاری با روش‎ها و تکنیک‎های مختلفی سعی کرده تا بتواند اهداف پلید خود را در جامعه اسلامی به خصوص نسل جوان و دانشجویان پیاده کند لذا تلاش می‎کنیم تا این آلودگی‎ها از فضای سایبری پاک و خنثی شود.

لشکر بلوکی اضافه کرد: دشمنان با اهانت به مقدسات و ارزش‎های اسلامی در فضای سایبری و افکار عمومی ورود پیدا کرده تا بتوانند مسلمانان را تحریک کنند لذا در پاسخ به این حرکت مذبوحانه دشمن این رزمایش تدارک و طراحی شده است و پاسخ دندان‎شکنی در برابر این رفتارها نشان خواهیم داد تا دشمن را سرجای خود بنشانیم.

وی با بیان اینکه این رزمایش به صورت آفندی، پدافندی و محتوایی دنبال می‎شود ابراز داشت: در بحث پدافندی سعی می‎کنیم در فضای سایبری، سایت‎ها و شبکه‎ها نقاط ضعف و قوتمان را بررسی کنیم و در بخش آفندی نیز با شناخت ضعف دشمن، به برخی سایت‎هایی که علیه نظام اسلامی و ارزش‎های مقدس ما فعالیت می‎کنند عملیات آفندی خواهیم داشت.

گفتمان ولایت، فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی ترویج می‎شود

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گلستان اظهار داشت: در بحث محتوایی نیز سعی می‎شود تا دانشجویان وبلاگ‎نویس، گفتمان ولایت، فرهنگ‎سازی اقتصاد مقاومتی و همچنین حوزه‎های مختلف را در فضای مجازی ترویج کنند و در مقابل اهانت‎های دشمن پاسخگو باشند.

لشکربلوکی با بیان اینکه در این رزمایش تمام بسیج دانشجویی سراسر دانشگاه‎های استان در این حوزه وارد عمل خواهند شد خاطرنشان کرد: در هفته بسیج با رمزی که در همان مقطع اعلام می‎شود رزمایش جنگ سایبری را آغاز خواهیم کرد و به مدت یک الی دو ماه به صورت مداوم جریان دارد.

وی با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از رزمایش سایبری برقراری امنیت عینی و روانی مردم جامعه است متذکر شد: می‎خواهیم به دشمنان اعلام کنیم افسران جنگ نرم در حوزه سایبری تمام حربه‌های شوم دشمن را خنثی می‎کنند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

رسانه‎ها نقش خطیری در صیانت از ارزش‎های انقلاب اسلامی دارند

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گلستان نقش رسانه را در این راستا بسیار مهم خواند و یادآور شد: بی‎شک رسانه‎ها نقش خطیری در آگاه‎سازی جامعه و صیانت از ارزش‎های انقلاب اسلامی دارند که باید در این زمینه با بصیرت، حربه‎های دشمن را ناکام کنند.



نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار