سرویس اجتماعی:

عروسی در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کلاله! / مسئولین با چنین اقداماتی برخورد می کنند؟

1403-06-29 05:06:08
0
85

سرویس اجتماعی: داشتم از مراسم دسته روی مردم ولایتممدار شهرستان کلاله در روز شهادت امام جعفر صادق(ع) باز می گشتم که با دیدن صحنه ای اشک در چشمانم جمع شد.


ناگهان صدای بوق های ماشین توجه من را جلب کرد؛ شک نداشتم که در روز شهادت امام جعفر صادق(ع) کسی به خود اجازه عروسی گرفتن را نمی دهد و به صداها توجه خاصی نکردم.

ماشین ها نزدیکتر شدند و با صدای هیاهو ناخودآگاه برگشتم دیدم گروهی در حال رقص و شادی از خیابان امام خمینی(ره) عبور می کردند. با دیدن این صحنه اشک در چشمانم جاری شد.

این گفته های تامل برانگیزی بود که یکی از مداحان کانون مداحان شهرستان کلاله در گفتگو با خبرنگار کلاله خبر بیان کرده بود.

وی در گفتگو خود با خبرنگار ما با بیان مطلب فوق، این موضوع را یادآور شد که در جلسه های مختلف در فرمانداری کلاله و با حضور محمد تقی قزلسفلی فرماندار اسبق کلاله و غلام محمد پقه بخشدار مرکزی این شهرستان ، این نکته  که از سوی مسئولین ذیربط به چاپخانه های شهرستان این هشدار داده شود که از چاپ کارتهای عروسی در ایام سوگواری ائمه اطهار خودداری کنند ، تاکید شده است ولی باز هم شاهد برگزاری برخی از مراسمات شادی در ایام سوگواری هستیم .

این مداح افزود: اما در روز سوگواری شهادت امام ششم (ع) شاهد برپایی عروسی و شادی در شهرستان کلاله بودیم ، که این موضوع نیز توجه هرچه بیشتر مسئولین را می طلبد.

کلاله خبر، بارها و بارها مسئولین شهرستان کلاله از امام جمعه اهل تسنن و تشیع گرفته تا فرماندار اسبق این شهرستان به اینکه کلاله آینه تمام نمای وحدت است اذاعان کرده اند و ما نیز این گفته آنها را تایید می کنیم چرا که در تمامی فعالیت های فرهنگی مذهبی شاهد همکاری اهل تشیع و تسنن با یکدیگر بوده ایم.

اما اخیرا برخی با تعصبات افراطی و اقدامات نادرست خود در عرصه های مدیریتی، باعث بدبینی مردم نسبت به یکدیگر شده اند بطوریکه برخی بدون توجه به پشت پرده های این اقدامات ، یکدیگر را عامل چنین رویدادها یی می دانند و غافل از نیت افراد دخیل در این موضوع هستند.

ولی برخی از اقدامات شهروندان نیز می تواند بر این بدبینی بیفزاید و باعث خدشه دار شدن وحدت بین مسلمین گردد چرا که برگزاری عروسی و اطلاع از اینکه آن روز ، روز سوگواری یکی از ائمه اطهار است ، باعث بروز نوعی تنش مذهبی در شهرستان می شود و در پی آن وحدتی که نقل خاص وعام است از بین می رود که مسئولین ذیربط می توانند با جلوگیری از چنین اقداماتی مانع از بین رفتن "وحدت برتر" مردم شهرستان کلاله شوند.


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار